خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان دامپزشکی خبر داد:

واردات دام زنده از پاکستان/ ۶۰ هزار راس دام در گام نخست وارد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۰۲۵

رئیس سازمان دامپزشکی از توافق سازمان‌های دامپزشکی ایران و پاکستان برای صادرات دام زنده برای کشتار در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور پس از انتخاب ایران به عضویت کمیته مشورتی کنترل تب برفکی در اوراسیای غربی، در مورد اهمیت پذیرش عضویت ایران در این کمیته گفت: از طریق این کمیته مشورتی، برنامه کشورهایی که برای کنترل بیماری تب برفکی اقدام می‌کنند و سطح برنامه‌های عملیاتی آن‌ها از سطحی به سطح دیگری در سطوح پنجگانه جابجا می‌شود، ارزیابی می‌گردد.

وی با بیان اینکه با عضویت سازمان دامپزشکی ایران در این کمیته ضمن امکان ارائه برنامه‌های این سازمان برای استفاده سایر کشورهای منطقه، اطلاعات لازم سایر کشورها نیز به ایران ارائه می‌شود، اظهار داشت: این موقعیت باعث ارتقای برنامه‌های کنترلی سازمان دامپزشکی کشور نیز بر اساس نیاز خواهد شد تا در مبادلات بازرگانی با کشورهای دیگر با شناخت دقیق‌تر از موقعیت آن‌ها اقدام کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: همچنین در حوزه تجارت اعم از صادرات و واردات نیز با اشراف بیشتر از وضعیت بهداشتی کشورهای مبدا و مقصد تصمیم‌گیری خواهد شد و اطلاعات کاملی از برنامه‌های دامی کنترلی آن کشورها نیز به دست خواهیم آورد تا در ارتباطات خود از این اطلاعات استفاده کنیم.

رفیعی‌پور در مورد توافق سازمان‌های دامپزشکی ایران و پاکستان برای صادرات دام زنده برای کشتار در استان سیستان و بلوچستان بر اساس گواهینامه‌های بهداشتی که به زودی ارائه خواهد شد، تصریح کرد: این توافق دستاورد بهداشتی و اقتصادی مناسبی جهت توسعه همکاری‌های دو کشور است ضمن اینکه در گام نخست توافق شد ۵۰ تا ۶۰ هزار رأس دام زنده مطابق ضوابط بهداشتی از پاکستان به ایران صادر شود.

لازم به ذکر است پیش از این توافق، صادرات دام زنده از پاکستان به تمام کشورها ممنوع بوده است و قاچاقچیان دام‌های زنده بدون مراعات و کنترل ضوابط بهداشتی به خروج دام زنده از آن کشور اقدام می‌کردند که مخاطرات خود را داشته و دارد. اما با توافق امروز مسؤولان دامپزشکی دو کشور، امکان ورود دام‌های زنده مبتلا به تب برفکی به ایران از مرز پاکستان وجود نخواهد داشت.

هشتمین نشست منطقه‌ای اوراسیای غربی برای مقابله با تب برفکی که از سه شنبه سیزدهم آغاز شده بود، امروز پانزدهم به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز