خبرگزاری کار ایران

سرهنگ حسن‌پور:

فرهنگ‌سازی در جامعه برای کاهش تصادفات ضروری است

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۴۶۴

رئیس پلیس راهور استان قزوین گفت: فرهنگ سازی و آموزش همگانی، راهبردی موثر در کاهش تصادفات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سرهنگ مهرداد حسن‌پور امروز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: تصادفات رانندگی، خسارت‌های زیادی را به خانواده‌ها و جامعه وارد می‌کنند و باید راهکارهای موثری برای جلوگیری از آنها اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: کاهش آمار حوادث رانندگی را نباید تنها به یک سازمان منوط کرد چون در این خصوص تمامی دستگاه‌ها و از همه مهمتر خود مردم نقش به‌سزایی دارند و باید به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه به خوبی عمل کنند.

رئیس پلیس راهور استان نقش رسانه‌ها را در قانونمندی ترافیکی شهروندان مهم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های موثر در کاهش سوانح رانندگی، آموزش قوانین، اطلاع‌رسانی درباره عواقب تصادفات و ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان است که می توان با استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی گام های بلندی را در این زمینه برداشت.

وی، با تاکید بر رفع تمامی عوامل موثر در تصادفات از جمله حذف نقاط حادثه خیز، گفت :عوامل طبیعی سهم عمده ای از تلفات رانندگی را به خود اختصاص داده اند و می طلبد مسئولان مرتبط برای رفع آنها تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

حسن پور، فرهنگ‌سازی و آموزش را ضرورت کنترل ترافیک شهری عنوان و بیان کرد: برنامه ریزی برای آموزش شهروندان به‌منظور نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از ضروریات ساماندهی معضل ترافیک و تسهیل در تردد به شمار می‌آید و باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این زمینه برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز