خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

طلوع بزرگترین جشنواره ورزشی کشور از منطقه آزاد اروند/ نشاط اجتماعی در گِرو ورزش است

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۴۱۳

همه رشته‌های ورزشی منطقه آزاد اروند در قالب یک جشنواره به معرفی رشته‌ها و توانمندی‌های خود پرداختند که این اقدام برای اولین بار در ایران در حال انجام شدن است

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، شهرهای آبادان و خرمشهر از زمان بسیار دور به عنوان مهد ورزش خوزستان مطرح بوده‌اند و ورزشکاران بسیاری را به تیم‌های ملی معرفی کرده‌اند.

پس از تشکیل سازمان منطقه آزاد اروند و به تبع آن تشکیل اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند پیش بینی می‌شد که یک اقدام جدی برای رشد و توسعه ورزش منطقه انجام شود.

«جشنواره جزیره» بزرگترین رویداد ورزشی کشور است که از سال گذشته توانسته همه رشته‌های مستقر در منطقه آزاد اروند را معرفی کند.

آموزش مردم با تمامی رشته‌ها و آشنایی مردم از نزدیک با آنها از جمله این برنامه‌ها است.

نمایش برنامه‌های فرهنگی نیز در کنار برنامه‌های ورزشی از جمله برنامه‌های جشنواره جزیره ورزش است که شامل عروسک‌های غول‌پیکر نیز است.

تبدیل منطقه آزاد اروند به قطب ورزش کشور

قدرت‌الله طمیمیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در همین خصوص به خبرنگار ما گفت: منطقه آزاد اروند از دیرباز دارای ظرفیت های ورزشی بسیار بالایی بوده است. در بسیاری از ورزش‌ها منطقه آزاد اروند دارای پایگاه قهرمانی است و امکان قهرمانی در بسیاری از رشته‌های ورزشی در این منطقه فراهم است.

وی افزود: فقط ما باید با استعدادیابی و ایجاد انگیزه برای ورزشکاران در رده‌های مختلف این امکان را به وجود بیاوریم که این ظرفیتها را اولا شناسایی کنیم و بعد رشد و شکوفایی در آنها به وجود بیاوریم و بتوانیم منطقه آزاد اروند را به یکی از پایگاه‌های مهم و قطب‌های مهم قهرمانی در بسیاری از ورزش‌ها تبدیل کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: هدف از برگزاری جشنواره جزیره ورزش ابتدا ایجاد انگیزه و روحیه و فرهنگ همگانی و ورزش عمومی و همچنین ورزش‌های تخصصی و قهرمانی بین رده‌های مختلف سنی و عموم مردم است؛ همچنین یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره جزیره ورزش، ایجاد نشاط اجتماعی و شادی در بین مردم منطقه آزاد اروند است.

طمیمیان برگزاری رشته‌های مختلف به صورت همزمان در یک محیط متمرکز را یکی دیگر از نقاط این جشنواره دانست و گفت: مهم‌ترین دلیل نقاط قوت جشنواره استفاده از توان همه رشته‌ها و اینکه به دنبال به اشتراک گذاشتن ظرفیت همه رشته‌ها است و از همه ظرفیت های موجود منطقه هر دو شهرستان آبادان و خرمشهر استفاده کردیم و هم‌افزایی که به وجود آوردیم دلیل اصلی موفقیت جشنواره است.

وی توضیح داد: وقتی مردم ببینند فرزندانشان در یک نشاط خاصی با یه شور حال خاصی در حال ورزش هستند همچنین جشنواره‌های شبانه که در جزیره ورزش برگزار می‌شود تاثیر بسیاری از نشاط اجتماعی مردم منطقه خواهد داشت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به دیگر اهداف برگزاری جشنواره جزیره ورزش، تاکید کرد: یکی از اهداف برگزاری رویدادهای ورزشی در هر شهرستان یا هر منطقه،  افزایش جذب ورزشکاران و ایجاد انگیزه برای ورزشکاران قهرمانی است و به واسطه این جشنواره جذب ورزشکاران در تمام رده‌های سنی تا حد زیادی می‌شوند؛ امیدواریم با برگزاری این جشنواره و سایر رویدادهای ورزشی باعث شویم که ورزشکاران بیشتری جذب ورزش شوند و باعث بالا رفتن میزان ورزش قهرمانی در جامعه شود.

طمیمیان در همین خصوص ادامه داد: سال گذشته تعداد قابل توجهی از جزیره ورزش بازدید کردند ولی در شب اول جشنواره امسال مشاهده کردیم نسبت به سال قبل، تعداد قابل توجهی از مردم، ورزشکاران و سایر افراد جامعه که از این جزیره بازدید کردند، بیشتر بود.

وی یادآور شد: یکی دیگه از موضوعاتی که باعث افزایش میزان تعداد بازدیدکننده می شود، افزایش تعداد رشته‌هایی است که در جشنواره شرکت کردند. همچنین احساس می‌شود از لحاظ کمی و کیفی، این جشنواره نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: امیدوریم با برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای ورزشی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بتوانیم خدمتی را در جهت ایجاد فرهنگ ورزش عموم، همگانی و قهرمانی در منطقه داشته باشیم و امیدواریم که بتوانیم منطقه آزاد اروند را به یکی از قطب‌های ورزش در کشور جمهوری اسلامی ایران تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: از همه عزیزانی که در برگزاری این جشنواره تلاش کردند به ویژه «پیمان ادیبی»، مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند و همچنین از همه رشته‌های ورزشی و اسپانسرها که در برگزاری این جشنواره با شرکت کردن خود ما را یاری کردند تشکر می‌کنم.

بازدید روزانه 10 هزار نفر  از جشنواره جزیره ورزش

پیمان ادیبی، مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند نیز اظهار کرد: منطقه آزاد اروند با توجه به پیشینه ورزشی بسیار غنی که دارد از لحاظ نیروی انسانی دارای ظرفیت بسیار گسترده و تنوعی است. از نظر زیرساخت نیز تقریبا آمادگی لازم را به خصوص برای ورزش‌هایی که در فضای باز هست به ویژه در نیمه دوم سال دارد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند ظرفیت بسیار غنی برای ورزش‌های آبی دارد، افزود: با توجه به اینکه 3 رودخانه پر آب کشور در آن وجود دارد و همچنین وجود رودخانه اروند کوچک با توجه به ساحل سازی بسیار خوبی که دارد، فرصت و ظرفیت مناسبی برای برگزاری رویدادهای آبی است.

مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند، هدف از برگزاری جشنواره را به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های ورزشی منطقه و مردم، عنوان کرد: در کنار آن با ضمن آشنایی مردم با رشته‌های مختلف ورزشی، جذب حداکثری ورزشکاران را نیز به دنبال خواهند داشت کما اینکه سال گذشته بالغ بر 70 درصد ورزشکار سازماندهی شده در آبادان و در خرمشهر بالغ بر 40 درصد رشد سازماندهی شده ورزشی داشتیم.

ادیبی گفت: در کنار آن به دنبال این هستیم تا یک فضای شاد و متنوعی را برای مردم منطقه داشته باشیم و مکان‌های مختلف که رشته‌های متعددی ورزشی ما در آن فعالیت می‌کنند، مردم بشناسند و از آن استفاده کنند. در این جشنواره تمام رشته‌های ورزشی که در منطقه آزاد اروند(آبادان، خرشهر و مینوشهر) فعال هستند را به معرض نمایش گذاشتیم.

وی توضیح داد: جزیره‌های مختلفی است که رشته‌ها در آن فعالیت می‌کنند و رشته‌های مختلف و هیات‌های ورزشی می‌توانند در این جزیره‌ها توانمندی خود را به صورت ملموس برای مردم به نمایش بگذارند. خود مردم می‌توانند از تمامی این رشته‌ها استفاده کنند و بعد از آن اگر علاقمند بودند در مکان‌های ورزشی مشخص شده ثبت‌نام و استفاده کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند با اشاره به برگزاری کارگاه‌های ورزشی توضیح داد: با توجه به اینکه نیاز است سطح دانش روسای هیات‌ها، مربیان، ورزشکاران و مدیران ورزشی ارتقا داده ‌شود، دوره‌های دانش افزایی گذاشتیم و کارگاه‌های متنوعی است.

ادیبی با بیان اینکه حدود 12 کارگاه در جشنواره جزیره ورزش برگزار خواهد شد، توضیح داد: این کارگاه‌ها به صورت کاملا رایگان توسط اساتید دانشگاه آموزش داده می‌شوند و گواهینامه این دوره‌ها به عزیزان شرکت کننده اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: نقاط مختلی این جشنواره دارد از جمله اینکه مردم منطقه با رشته‌های مختلف به خصوص رشته‌هایی که کمتر شناخته شده هستند، آشنا می‌شوند. با مکان‌های مختلف آشنا می شوند و گزینه‌های مختلفی را برای انتخاب کردن دارند؛ همچنین یکی از نقاط قوت این جشنواره وجود کارگاه‌های دانش افزایی مختلف است که آن را از جشنواره نخست متمایز می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند دلیل موفقیت جشنواره جزیره ورزش را همدلی عنوان کرد و افزود: در کنار این همدلی یک هم‌افزایی بسیار مناسبی را داشتیم. ادارات مختلف در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر برای اینکه بتوایم این رویداد بزرگ را به سرانجام برسانیم در کنار ما قرار گرفتند. ادارات ورزش و جوانان آبادان، خرمشهر و مینوشهر واقعا همکاری خوبی داشتند. هیات‌های مختلف در کنار یکدیگر لذت باهم بودن را دارند تجربه می‌کنند.

ادیبی اظهار کرد: با توجه به اینکه در کنار این جشنواره حدود 3 ساعت جشن را به صورت متمرکز داریم و گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری به اجرای برنامه می‌پردازند و همچنین عروسک‌های غولپیکر اینجا اجرای برنامه می‌کنند، 100 درصد توانسته تاثیر مثبت و مناسبی را در نشاط اجتماعی مردم داشته باشد. مهم‌ترین سند بر این موضوع، حضور بالغ بر 10 هزار نفری مردم در طول روز و بازدید از این جشنواره است. سال گذشته از 6 هزار تا 12 هزار بازدیدکننده از این جشنواره در هر روز داشتیم و 10 شب این جشنواره ادامه داشت.

وی در خصوص زمان برگزاری توضیح داد: امسال با توجه به اینکه به دنبال این بودیم کیفیت برنامه را هر آنچه می توانیم بالا ببریم، مدت زمان جشنواره را به یک هفته رساندیم تا ارتقا پیدا کند و نیروی انسانی ما کمتر اذیت شود و بهتر برنامه های خود را اجرا کنند. از ورزشکاران، مربیان، پیشکسوتان، روسای هیات‌ها و روسای ادارات هستند و از تمامی دستگاه‌هایی که در کنار ما قرار گرفتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند ادامه داد: از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند که نهایت همکاری را کردند این جشنواره برگزار شود کمال تشکر و قدردانی را دارم. از نیروهای‌های نظامی، انتظامی و حراست که امنیت این جشنواره بسیار بزرگ و کم نظیر را برقرار کردند تشکر می‌کنم. همچنین از اصحاب رسانه جا دارد قدردانی کنم که بازتاب این جشنواره را این عزیزان به مردم اطلاع رسانی کردند و بدون زحمات این بزرگواران، انگیزه ورزشکاران از بین می رفت.

برگزاری مسابقات ملی در پی برگزاری جشنواره جزیره ورزش

عبدالحمید نیک پی، رییس هیات بوکس منطقه آزاد اروند با بیان اینکه 172 ورزشکار در این رشته فعالیت می‌کنند اظهار کرد: ١٨ قهرمانی کشور عضو تیم ملی و قهرمان استانی داریم.

وی با بیان اینکه جشنواره جزیره ورزشی باعث یک همدلی بین سایر ورزشکاران هیات ها می شود، افزود: برگزاری مسابقات با دعوت از تیم‌ها و اردوی جمعی بین بوکسورهای باشگاه‌ها و تمرین مشترک، اتفاقاتی است که بعد از برگزاری این جشنواره در ورزش بوکس رخ به سرانجام می‌رسد.

رییس هیات بوکس منطقه آزاد اروند ارتقا نشاط اجتماعی و رابطه ورزشی را از دیگر آثار برگزاری جشنواره جزیره ورزش برشمرد و افزود: از مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند که همیشه تمام رشته‌های ورزشی را با اقدامات بزرگ خود شگفت زده می‌کنند کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم.

افزایش 60 درصدی ورزشکاران کونگ‌فو

سیدمجید هاشمیان، رییس هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی منطقه آزاد اروند با اعلام اینکه ورزشکاران این رشته 700 نفر هستند اظهار کرد: حدود 60 قهرمان کشوری داریم و معتقدیم برگزاری این جشنواره همچون سال گذشته اقزایش 60 درصدی ورزشکاران را خواهیم داشت.

وی جشنواره جزیره ورزش را یک برنامه شاد و جذاب قلمداد کرد و گفت: نشاط عمومی، جذب اقشار مختلف مردم به ورزش، معرفی انواع ورزش های غیر مطرح، دادن امید به کار مربیان، اساتید و ورزشکاران از پیامدهای مثبت و ملموس این جشنواره است.

رییس هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی منطقه آزاد اروند در خصوص برنامه‌های این هیات در طول مدت جشنواره توضیح داد: اجرای حرکات نمایش رزمی، شکستن اجسام سخت، مبارزات رزمی، اجرای رزم آهنگ سنتی بانوان، اجرای رزم آهنگ سنتی آقایان، مسابقات درون منطقه‌ای، اجرای نمایش دوچوب رزمی، نمایش قدرت بدنی و استحکام بدنی از برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

هاشمیان در پایان تاکید کرد: هر برنامه‌ای که باعث نشاط و شادی مردم عزیزمان به ویژه ورزشکاران می‌شود را ارج می‌نهیم.

ارتباط بین هیات‌ها و سبک‌ها

مسعود خیری، رییس هیات تیراندازی با کمان منطقه آزاد اروند نیز اظهار کرد: جشنواره جزیره ورزش فرصت بسیار خوبی را برای شناخت ورزش‌های مختلف منطقه ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ارتباط بین هیات‌ها و سبک‌های نزدیک به یکدیگر و آگاهی رسانی ورزشی به مردم‌اتفاقات خوبی است که توسط این جشنواره انجام می‌شود.

رییس هیات تیراندازی با کمان منطقه آزاد اروند، استقبال بالای مردم از جشنواره جزیره ورزش را نشان دهنده عملکرد شایسته این جشنواره دانست و گفت: نمایش کاربرد سلاح و انواع کمان و همچنین طریقه استفاده از آن، برنامه‌هایی که هر شب توسط این هیات اجرا می‌شود.

حضور مستمر مسئولان منطقه آزاد اروند و شهرستانها

فروغ محمدی، نایب رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند نیز اظهار کرد: در حال حاضر سه ورزشگاه فعال در زمینه بدمینتون در منطقه آزاد اروند وجود دارد، در برنامه‌ریزی سال آینده در نظر داریم که این تعداد را به حداقل ٧ ورزشگاه برسانیم.

‎وی افزود: در حال حاضر ٢ ورزشکار قهرمان در سطح استان خوزستان و مسابقات ملی وزارت نفت داریم، البته با توجه به اینکه بسیاری از ورزشکاران به تازگی و در حد یک سال است که جذب این رشته شده‌اند امید است در سال‌های آینده از میان این ورزشکاران قهرمانانی تربیت شوند.

نایب رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند با بیان اینکه جشنواره جزیره ورزش از همان دوره اول مورد استقبال بالای مردم منطقه آزاد اروند قرار گرفت و امسال نیز با بهره گیری از تجربه سال گذشته و با ارتقای سطح کیفی جشنواره بسیار محیط با نشاط و مثبتی ایجاد کرده و ورزش‌های مختلف ضمن معرفی رشته خود، باعث افزایش رشد تعداد بازیکنانشان می‌شوند.

محمدی توضیح داد: از نقاط قوت جزیره ورزش فارغ از موضوع افزایش بازیکنان و ایجاد روحیه نشاط در جوانان، حضور مستمر مسئولان منطقه آزاد اروند و شهرستانها است که ضمن آشنا شدن با رشته‌های ورزشی فعال در منطقه، ورزشکاران و مسئولان هیات‌ها می‌توانند مشکلات رشته ورزشی خود را به اطلاع این عزیزان برسانند و از آنها درخواست رفع این مشکلات و کمک به توسعه ورزش مورد نظرشان را داشته باشند.

جشنواره جزیره ورزش سبب تبلیغات و جذب هنرجو می‌شود

رضا چگنی، رییس هیات کاراته منطقه آزاد اروند نیز با بیان اینکه 3 هزار ورزشکار زیر پوشش این هیات است، اظهار کرد: تعداد آمار امسال در سطح بین‌المللی و کشوری سبکی بیش از ۲۰۰ نفر در تمام سبکی کنترلی نیز یک نفر است.

وی با اشاره به مزایای برگزاری جشنواری جزیره ورزش عنوان کرد: این جشنواره با توجه به ایجاد نشاط و شادی بین مردم منطقه و کمک به توسعه همگانی ورزش، همچنین ایجاد زمینه معرفی رشته‌های ورزشی به جامعه هدف، بسیار مفید است.

رییس هیات کاراته منطقه آزاد اروند تاکید کرد: جشنواره جزیره ورزش سبب تبلیغات و جذب هنرجو در تمام رشته های ورزشی، ایجاد انگیزه ورزشی و کشف استعدادهای جدید در رشته‌های مختلف شده همچنین ایجاد رقابت بین تمامی رشته‌های ورزشی در راستای گسترش آن نتایج این جشنواره بزرگ است.

چگنی ادامه داد: به طور حتم حضور خانواده‌ها و فرزندان در چند روز پیاپی و آشنایی با رشته‌های ورزشی متفاوت که قبلا ممکن است فقط نام آن رشته را شنیده باشند، در ایجاد نشاط اجتماعی بسیار مفید خواهد بود.

وی افزایش 50 درصدی ورزشکاران در رشته کاراته را در پایان اولین جشنواره جزیره ورزش را بیانگر تاثیر این جشنواره بر تعداد ورزشکاران عنوان کرد و گفت: اجرای کاتا و کیهون به صورت مشترک با سایر سبک‌های کنترلی و غیر کنترلی، انجام حرکات نمایشی رزمی، انجام نمایش شکستن اجسام سخت و اجرای مبارزات چند نفره نمایشی از برنامه‌هایی است که در این جشنواره در حال اجرای آن هستیم.

ایجاد فرهنگ اجتماعی

احسان رشیدی، رییس هیات ژیمناستیک منطقه آزاد اروند نیز با بیان اینکه این رشته حدود ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ ورزشکار در آبادان و خرمشهر دارد، اظهار کرد: روح و رنگ، شادی و احساس خوب بخشی از ویژگی‌های جشنواره جزیره ورزش است.

وی تجمیع در یک محیط دوستانه، سالم و خانوادگی برای مردم را از نقاط قوت جشنواره جزیره ورزش برشمرد و گفت: این جشنواره در مکان و زمان جشنواره بسیار تاثیر گذار بوده و قطعا به ایجاد فرهنگ اجتماعی آینده کمک خواهد کرد؛ تعامل و همیاری هیات‌ها، نوآوری در ایده‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح منطقه نیز بسیار ملموس است.

ایجاد نشاط اجتماعی

علیرضا خیلی نیا، رییس هیات تنیس روی میز منطقه آزاد اروند نیز اظهار کرد: جشنواره جزیره ورزش برای جذب علاقمندان ورزشی به طور حتم موثر است و با توجه به حضور جوانان به همراه خانواده‌ها تاثیر مثبتی در نشاط اجتماعی دارد.

وی بیان کرد: حضور قهرمانان ملی این رشته و بازیکنان حاضر در لیگ برتر و آموزش‌های مقدماتی و انجام حرکات نمایشی تنیس روی میز از برنامه هایی است که مقرر شده است توسط این هیات انجام شود.

جشنواره جزیره ورزش گامی عملی و مصمم

مصطفی گودرزی، رییس هیات تکواندو منطقه آزاد اروند نیز اظهار کرد: این رشته 3 هزار ورزشکار دارد که بیش از ده‌ها نفر از آنها قهرمان هستند.

وی با بیان اینکه جشنواره جزیره ورزش گامی عملی و مصمم در ابراز حیاط و پویایی جامعه ورزش منطقه اروند است، توضیح داد: تلاش ورزشکاران به منظور نمایش عملکرد بهتر با کاهش حس رقابت و افزایش حس نشاط در جشنواره جزیره ورزش به صورت چشمگیر قابل مشاهده است.

رییس هیات تکواندو منطقه آزاد اروند تاکید کرد: جشنواره جزیره ورزش باعث شده تا نوآموزانی که جهت انتخاب رشته دچار تردید بوده‌اند، فرصت مناسبی در اختیار آنها و حتی خانواده‌هایشان قرار بگیرد.

اتحاد بیشتر بین هیات‌های مختلف ورزشی

نصیر سعیدی کیان، رییس هیات نجات غریق و غواصی منطقه آزاد اروند نیز اظهار کرد: 250 نفر ورزشکار در این رشته مشغول به فعالیت هستند و خوشحالم که توانستیم در قالب جشنواره جزیره ورزش، ورزشکاران رشته خود را معرفی کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: معرفی بهتر با دستاوردهای هیات های ورزشی، آشنایی مردم با ورزش‌های مختلف بومی و منطقه‌ای و اهمیت دادن به امر ورزش و راه‌اندازی این جشنواره‌ها کمک بسیاری می‌کند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی منطقه آزاد اروند در خصوص نقاط قوت جشنواره جزیره ورزش توضیح داد: جذب سرمایه‌های مختلف، اتحاد بیشتر بین هیات‌های مختلف ورزشی، کمک به معرفی و تبلیغ تولیدات ورزشی از نقاط قوت این جشنواره است.

سعیدی کیان عنوان کرد: اجرای مسابقات متعدد و معرفی نام آوران هر رشته در بخش‌های مختلف این جشنواره باعث جذب بیشتر ورزشکاران می‌شود.

وی آشنایی با دستاوردهای علم غواصی و معرفی تجهیزات این رشته و همچنین رشته نجات غریق را از برنامه‌های این هیات در طول مدت جشنواره عنوان کرد.

حضور خانواده ها نقطه مثبت جشنواره

میلاد قلاوند، رییس هیات کشتی منطقه آزاد اروند نیز با اعلام اینکه 612 ورزشکار ساماندهی شده داریم، اظهار کرد: جشنواره جزیره ورزش محلی برای گذراندن ساعاتی به دور از دغدغه ها است.

وی ساماندهی و برگزاری شایسته جشنواره جزیره ورزش را مهمترین دلیل اتحاد و یکدلی بین مدیران ورزش و هیات‌ها دانست و افزود: در جشنواره جزیره ورزش خانواده‌ها ساعاتی را شاد در کنار هم به ورزش و نشاط خواهند پرداخت.

رییس هیات کشتی منطقه آزاد اروند، برگزاری دو مسابقه کشتی آزاد و فرنگی و همچنین تقدیر از مربیان و زحمتکشان کشتی منطقه آزاد اروند در حین برگزاری مسابقات را از برنامه‌های این هیات عنوان کرد و گفت: تقدیر و تشکر دارم از مدیرکل جوان اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند بابت حمایت و پیگیری‌های بسیار خوبی که از ورزش دارد.

نمایش ویترین عملکرد هیات‌ها

امیر حاجی مومن، رییس هیات ورزش‌های کارگری منطقه آزاد اروند نیز اظهار کرد: ۴۵۶ نفر ورزشکار داریم که  42 نفر مقام‌های بین‌المللی و 45 نفر ملی و استانی هستند.

وی افزود: جشنواره جزیره ورزش، ویترین عملکرد هیات‌ها است و همچنین این جشنواره باعث ایجاد همدلی و صمیمیت میان ورزشکاران رشته‌های مختلف و آشنایی خانواده‌ها و مردم با رشته‌های متنوع ورزشی و جذب آنها به سمت ورزش می.شود.

رییس هیات ورزش‌های کارگری منطقه آزاد اروند توضیح داد: با توجه به پویایی، جذابیت و تنوع رشته‌های ورزشی و همچنین جشن و برنامه‌های مختلفی که در ایام برگزاری جشنواره از سوی مسولان برگزاری تدارک دیده شده است باعث ایجاد نشاط میان بازدیدکنندگان گردیده و در ایام برگزاری بارها شاهد شور و نشاط ایجاد شده در میان مردم عزیز هستیم.

حاجی مومن عنوان کرد: پس از پایان اولین جشنواره جزیره ورزش، هیات ورزش‌های کارگری حدود 68 درصد افزایش جذب داشت.

وی ادامه داد: این هیات به کمک انجمن‌های خود برنامه‌های متنوعی از جمله حرکات نمایشی ورزش‌های رزمی و یک دوره مسابقه سومو میان ورزشکاران خود تدارک دیده است.

رییس هیات انجمن های ورزشی در پایان گفت: تشکر ویژه دارم از «پیمان ادیبی»، مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند که بنیانگذار و طراح جشنواره جزیره ورزش هستند و همچنین از مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند که همواره یار و حامی ورزش و ورزشکاران منطقه بوده و هستند.

ایجاد شور و هیجان بین مردم و ورزشکاران

مجتبی گنجی زاده، رییس هیات انجمن ورزشی منطقه آزاد اروند با بیان اینکه 1200 ورزشکار داریم، اظهار کرد: 73 قهرمان کشوری و 1 نفر آسیایی داریم.

وی افزود: جزیره ورزش باعث ایجاد شور و هیجان بین مردم و ورزشکاران شده و شناخت هر چه بهتر عموم مردم از ورزش‌های فعال موجود در منطقه را در پی داشته است.

رییس هیات انجمن ورزشی منطقه آزاد اروند توضیح داد: این هیات به عنوان بزرگترین هیات از لحاظ نیروی انسانی و با وجود رشته‌های مفرح و 18 رشته فعال در جزیره ورزش بی شک بهترین عملکرد در بین هیات‌های حاضر در جزیره را خواهد داشت.

حس رقابت در یک فضای مناسب

احمد مقدم، رییس هیات والیبال منطقه آزاد اروند نیز اظهار کرد: حدود 700 ورزشکار داریم که دو نفر آنها به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

وی افزود: این جشنواره بسیار عالی و پُر نشاط است و می‌توان مردم را با رشته‌های متعددی آشنا کرد؛ جشنواره جزیره ورزش اتحاد و همدلی را در بین هیات‌ها افزایش داده و در کنار آن حس رقابت را در یک فضای مناسب افزایش داده است.

رییس هیات والیبال منطقه آزاد اروند با بیان اینکه حضور گسترده مردم و همگام شدن و همچنین شاد بودن آنها نشان از نشاط اجتماعی دارد، افزود:  خدا رو شاکریم توانستیم با استعدادیابی که انجام دادیم توانستیم تعداد زیادی از علاقمندان را جهت آموزش والیبال جذب کنیم.

 

استقبال مردم بیش از آن چیزی بود که انتظارش را داشتیم

نسیم عامری، رییس هیات اسکواش منطقه آزاد اروند نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ ورزشکار در منطقه آزاد اروند در بخش بانوان و آقایان در سنین مختلف مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در سال گذشته  قهرمانی تیم اسکواش جوانان و بزرگسالان نفت را داشتیم که به لیگ برتر کشور راه یافتند و هم اکنون در لیگ برتر کشور بازی می کنند.

رییس هیات اسکواش منطقه آزاد اروند برگزاری جشنواره جزیره ورزش را مطلوب قلمداد کرد و ادامه داد: این جشنواره مورد استقبال پُر شور مردم عزیز منطقه آزد اروند قرار گرفته است و این امر برای هیات‌های ورزشی بسیار خوشایند است؛ فکر می‌کنم این شور و شکوهی که جشنواره جزیره ورزش منطقه آزاد اروند برپا کرده است در هیچ نقطه‌ای از کشور به چشم دیده نشده است.

عامری تصریح کرد: گسترش فرهنگ حرکت و ورزش جهت افزایش نشاط عمومی در بین مردم و جذب و مشارکت در برنامه‌های سازنده و فعالیت‌های فراگیر ورزشی برای تقویت روحیه و همچنین مشارکت وسیع مردم و هیات‌های ورزشی در این جشنواره از نقاط قوت و دلیل موفقیت این جشنواره ورزشی است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در قالب برنامه‌های مختلف تاثیر به سزایی در شادی و نشاط مردم دارد، ادامه داد: در واقع نشاط اجتماعی تاثیر مستقیمی بر خلق و خوی افراد می‌گذارد و حس نوع دوستی را در جامعه گسترش می‌دهد و همچنین در روابط اجتماعی نیز تاثیرگذار است و از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند؛ این جشنواره ابزار مناسبی برای نشاط اجتماعی است.

رییس هیات اسکواش منطقه آزاد اروند توضیح داد: در این جشنواره شاهد هستیم تمامی هیات‌های ورزشی بسیار مصمم در امر استعدادیابی و جذب علاقمندان به رشته ورزشی خود فعالیت می‌کنند تا بتوانند در آینده از این استعدادها در میادین مختلف ورزشی استفاده کنند. حضورمان در این جشنواره باعث شد که  مردم عزیز را با ورزش مفرح و مهیج اسکواش آشنا سازیم و تعداد علاقمندان و ثبت نامی‌های اسکواش در این جشنواره قابل توجه بوده است.

عامری با تاکید به حضور آموزش و استعدادیابی، اظهار کرد: مربیان اسکواش شیوه به دست گرفتن راکت، چگونگی ضربه زدن به توپ را آموزش می دهند. همزمان کودکان و بزرگسالان در کنار یکدیگر در فضای مفرح و زیبا با توپ و راکت دست و پنجه نرم می‌کنند. هیات اسکواش برنامه های تفریحی همراه با اهدای جوایز را در روزهای پایانی جشنواره در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: از «پیمان ادیبی»، مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند نهایت سپاس و قدردانی خویش را اعلام می کنم؛ استقبال مردم بیش از آن چیزی بود که انتظارش را داشتیم و امیدوارم این حرکت علمی، فرهنگی، ورزشی استمرار داشته باشد.

فرصت مناسب برای ابداعات و خلاقیت هیات‌ها

محسن داوری، رییس هیات بسکتبال منطقه آزاد اروند نیز با اعلام اینکه 1700 ورزشکار داریم، اظهار کرد: جشنواره جزیره ورزش بسیار مفید، آموزنده، مفرح و باعث خروج از انفعال بین ورزشکاران و تشویق به فعالیت هیات‌ها می‌شود.

وی گفت: حضور و تلاش‌های هیات‌های مختلف از جمله نقاط قوت آن محسوب شده و دلیل موفقیت آن نمایش عمومی و نشان دادن جذابیت‌های رشته‌های مختلف توام با آموزش و اجرای ملموس و نزدیک است.

رییس هیات بسکتبال منطقه آزاد اروند ادامه داد: ورزش به خودی خود عامل نشاط در جامعه است و حضور رشته‌های مختلف در کنار یکدیگر برای نشان دادن هیجانات موجود در ورزش، نشاط دو چندانی را به جامعه تزریق می‌کند‌.

داوری عنوان کرد: پس از راه‌اندازی این جشنواره در سال نخست، رشته‌های مختلف شامل رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی تعداد ورزشکاران شده‌اند.

وی ابراز کرد: این جشنواره فرصت خوبی برای ابداعات و خلاقیت هیات‌ها بود که در این بین سعی شد ضمن برگزاری مسابقات 3×3 موسوم به بسکتبال خیابانی بین بازیکنان دختر و پسر در رده‌های سنی مختلف، مسابقات مهارت های فردی، مسابقات پرتاب پنالتی خانواده‌ها، نمایش ایروبیک بسکتبال توسط نونهالان، آموزش بسکتبال، استعدادیابی و همچنین از حضور خانواده‌ها در این مسابقات نیز استفاده شود.

طلوع بزرگترین جشنواره ورزشی کشور از منطقه آزاد اروند/ نشاط اجتماعی در گِرو ورزش است

طلوع بزرگترین جشنواره ورزشی کشور از منطقه آزاد اروند/ نشاط اجتماعی در گِرو ورزش است

طلوع بزرگترین جشنواره ورزشی کشور از منطقه آزاد اروند/ نشاط اجتماعی در گِرو ورزش است

گزارش: محمود نواصر

انتهای پیام/
محمدحسن حیاوی
محمود نواصر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز