خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو خبر داد:

بهره‌برداری از پل کابلی سه‌بلوطک ایذه تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۲۹۶

وزیر نیرو گفت: پل سه‌بلوطک برای تردد آسان عشایر و روستاییان منطقه و همچنین مسافران نوروزی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در حاشیه نصب آخرین بخش از عملیات ساخت پل سه بلوطک ایذه به‌عنوان بلندترین پل کابلی ترکه‌ای ایران، اظهار داشت: در حال حاضر حدود یک‌هزار پروژه آب، برق و فاضلاب در سطح استان خوزستان با بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست که بخشی از آن هزینه شده و بخش دیگر آن نیز پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: استان خوزستان استان مهمی برای کشور است و امیدواریم با به‌ثمر رسیدن این طرح‌ها، ماه‌های پیش‌رو ماه‌های تولید، توسعه و رونق بیشتر کشور باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم همه این پروژه‌ها به زودی به ثمر رسیده و در نتیجه آن مردم از آسایش و امنیت خاطر بیشتری بهره‌مند شوند، افزود: امروز آخرین عملیات سگمنت گذاری پل سه‌بلوطک آغاز و تا روزهای پایانی سال به اتمام می‌رسد.

وزیر نیرو ادامه داد: امیدواریم بعد از کنترل‌های فنی لازم و صدور مجوز مراجع ذیربط، در ایام بهار که گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند، عبور و مرور از روی آن به راحتی صورت گیرد و همچنین اهالی و روستاییان اطراف بتوانند با امنیت بیشتری جابه‌جا شوند.

اردکانیان اظهار کرد: در مجموعه پروژه‌های بزرگ کارون ۳ و کارون ۴ در مجموع ۲۱۰۰ متر پل و بیش از ۶ کیلومتر تونل احداث شده و امروز آخرین بخش آن انجام شد.

وی اظهار امیدواری کرد: راه‌های دسترسی به این پروژه که دو تونل یکی به طول ۲۸۰ متر و دیگری ۱۳۰ متر است، هر چه زودتر اجرا شود تا رفت و آمدها با سهولت بیشتری صورت گیرد.

گفتنی است، نصب آخرین بخش از عملیات ساخت پل سه بلوطک انجام شده و امکان تردد از بلندترین پل کابلی ترکه‌ای ایران تا دو هفته آینده فراهم می‌شود.

براساس این گزارش، تمامی مراحل اجرای این پل از جمله طراحی، مشاور و اجرا، با استفاده از توان مهندسی داخلی و توسط شرکت‌های ایرانی، با وجود دشواری‌های خاص خود از جمله نوسانات آب دریاچه، شرایط جوی و ... در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شده است.

پروژه‌ پل کابلی ترکه‌ای سه بلوطک با هزینه حدود 800 میلیارد ریال، به‌طول 420 متر، در محدوده 35 کیلومتری جاده اصلی لردگان به ایذه و روی دریاچه سد کارون 3 واقع شده و برای اجرای این پل 181 تن کابل، 12 هزار مترمکعب بتن و یک‌هزار و 400 تن ورق فولادی به‌کار برده شده است.

لازم به ذکر است، پیش از افتتاح این پل، رفت و آمد عشایر و روستاییان و جابجایی احشام منطقه از ساحل جنوبی و روستاهای واقع در آن به‌وسیله ترابری دریایی و از طریق شناور انجام می‌شد، که با اتمام این پروژه علاوه بر ایجاد سهولت در تردد ساکنان، تردد ناامن، وقت‌گیر و پرهزینه دریایی برچیده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز