خبرگزاری کار ایران

کنفرانس مطبوعاتی مشترک لاوروف با الجبیر درباره موضوع فلسطین

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۲۱۶

وزیر خارجه روسیه در ریاض تأکید کرد که تلاش‌هایی برای لغو تمام قوانین بین‌المللی که در مورد درگیری فلسطین و اسرائیل حاصل شده، صورت گرفته است.

 به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،‌ «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در ریاض تأکید کرد که برای حذف قوانین بین المللی در موضوع اختلاف فلسطین و اسرائیل تلاش­‌هایی صورت گرفته است.

وی گفت: «تمام رویدادهای جدید منفی هستند. تلاش می­‌شود تمام تصمیم‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل از جمله توافق اسلو و به ویژه ابتکار صلح عرب که به عنوان راهکار تشکیل دو دولت پیشنهاد شده است، حذف شود».

لاوروف در ادامه افزود: «در حال حاضر برخی تلاش می­‌کنند طرح ابتکار صلح عربی را با عادی‌سازی روابط ابتدا بین اعراب و اسرائیل به عقب برگردانند و پس از آن بررسی کنند که آیا ضرورتی برای انجام اقدام‌ها درباره فلسطین وجود دارد یا نه».

وزیر خارجه روسیه روز گذشته- دوشنبه- به قطر،‌ سفر کرده و با «تمیم بن حمد آل‌ثانی» امیر و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

لاوروف در کنفرانس مطوعاتی مشترک با همتای قطری خود به اهتمام دو کشور برای ادامه گفت‌وگوی مستقیم بر اساس پیوند مشترک و گسترش روابط دوجانبه در زمینه­‌های مختلف تأکید کرد.

وی همچنین درباره موضوع فلسطین گفت که کشورش آماده استقبال از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و «بنیامین نتانیاهو» نخست ‌رژیم صهیونیستی در مسکو به منظور آغاز مذاکره بدون پیش‌شرط است.

دو طرف روس و قطری هم همچنین بر لزوم حل سیلاسی بحران سوریه تأکید و وزیر خارجه قطر از آمادگی کشورش برای حل سازنده بحران کشورهای خلیج‌فارس خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز