خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح تحول سلامت در صورت نیاز اصلاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۶۹۶

معاون بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: از گذشته اصلاحاتی روی طرح تحول سلامت آغاز شده که اگر نیاز باشد، اعمال شود.

علیرضا رئیسی (معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان موفقیت طرح تحول سلامت و ادامه اجرای این طرح گفت: طرح تحول سلامت طرحی است که مربوط به دولت است و به یک وزیر یا وزارت‌خانه مربوط نیست، در هر صورت این طرح با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد. با توجه به منابعی که در اختیار داریم و برنامه‌ریزی‌های درنظر گرفته شده طرح را پیش خواهیم برد.

وی در ادامه گفت: از گذشته اصلاحاتی روی این طرح آغاز شده که اگر نیاز باشد، اعمال شود.

رئیسی با اشاره به اهداف اجرای طرح تحول سلامت گفت: حفاظت مالی از مردم، افزایش دسترسی مردم و افزایش کیفیت خدمات از اهداف طرح تحول سلامت است که بسیاری از آنها در سطح کشور انجام شده‌است.

وی در ادامه افزود: در حاشیه شهرها، مناطق محروم و در شهرهای زیر 20 هزار نفر از نظر دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی وضعیت از گذشته مطلوب‌تر شده است و اجرای طرح در آنجا ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: الکترونیکی کردن پرونده‌های سلامت، اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع، سطح‌بندی خدمات در حوزه درمان، توجه به مشارکت مردم از اهداف سلامت است.

رئیسی پایدار نبودن منابع در طرح تحول سلامت را از نقاط ضعف دانست و گفت: تا زمانی که منابع پایدار نباشد ما نمی‌توانیم برنامه‌های خود را پیش ببریم. بسیاری از بیمه ها به مراکز درمانی بدهی دارند که سبب ایجاد اختلال دراجرای این طرح شده است، اگر در این طرح منابع بیشتر و پایدارتر بود قطعا موثرتر نیز بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز