خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

بسیاری از نارضایتی‌های مردم به دلیل مشکلات اقتصادی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۲۵۶

وزیر کشور از مراجعه روزانه بیش از ۵ میلیون بار به ادارات خبر داد و گفت: بسیاری از عواملی که سبب نارضایتی می‌شود، اقتصادی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در صد و  چهاردهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه ایجاد شرایط افزایش نشاط اجتماعی یک موضوع اصلی و مهم است که در شورای  اجتماعی نیز مطرح است، گفت: باید برای افزایش نشاط زمینه‌سازی و بسترسازی کنیم و پرداخت این موضوع از زوایای مختلف ضروری است.

وی با اشاره به اینکه نشاط در واقع یک ثبات و آرامش و رضایتمندی درونی است، ادامه داد: در واقع آرامش درونی می تواند به عنوان نشاط نمود بیرونی داشته باشد. انسان ذاتاً بی‌قرار است و خصوصیت  آن کمال گرایی است به همین دلیل جهت در راستای کمال حرکت می‌کند و نشاط اجتماعی می‌تواند این حرکت را تسهیل کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ادراکات مردم توسط بسیاری از گروه‌ها و رسانه‌ها دستکاری شده، ادامه داد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که باورهای فردی با پنداشت‌های اجتماعی تفاوت زیادی دارد پنداشت اجتماعی تحت تاثیر افکار عمومی و رسانه‌ها است در واقع ما در بحث نشاط با روح انسان رو‌به‌رو هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه موضوعات اقتصادی به عنوان عاملی برای عدم نشاط اجتماعی یاد می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع با نمونه های مطرح شده متناقض است زیرا بسیاری از افراد وجود داشتند که شرایط اقتصادی مضاعفی داشته اما نشاط اجتماعی نداشتند و فقر نیز نمی‌تواند عاملی برای عدم نشاط باشد زیرا  نمونه‌ها نشان داده که افرادی بودند که شرایط مالی مثبتی نداشتند اما با وجود آن توانستند قناعت را در وجود خود نهادینه کنند و در زندگی نشاط داشته باشد.

وی تاکید کرد: شورای اجتماعی کارگروهی در حوزه روانشناسی تشکیل داده و برنامه‌های میان‌مدت و درازمدت برای عملی کردن آن در نظر گرفته است. پیشنهاداتی که در شورای اجتماعی مطرح شد که قابل اجراست و همه دستگاه‌ها در این حوزه وظیفه دارند که در بحث ایجاد نشاط اجتماعی همکاری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از عواملی که سبب نارضایتی می شود اقتصادی نیست تصریح کرد: روزانه بیش از ۵ میلیون مراجعه به ادارات داریم اما با این وجود تعداد زیادی از آنها با نارضایتی بر می گردند و آن هم به دلیل عدم رضایت از کارهای انجام شده است یکی از راه هایی که می توانیم این شرایط را تغییر دهیم استفاده از فناوری است که ساز و کار آن در دراز مدت فراهم می شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه القائات برخی از رسانه‌ها در روحیه  نشاط موثر است، ادامه داد: صدا و سیما می‌تواند در این میان نقش مهمی ایفا کند مشارکت جویی و نشاط عمومی و اوقات فراغت می تواند از مسائلی باشد که در صدا و سیما مطرح و این نشاط را گسترش دهد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه کشور ما جغرافیایی متنوعی با اقوام مختلف دارد تصریح کرد: در عین داشتن تنوع نوعی وحدت نیز در بین مردم وجود دارد و این موضوع زیبایی خاصی دارد اگر شبکه ملی بتواند بازتاب مناسب از نشاط در نقاط مختلف داشته باشد می تواند در افزایش نشاط تاثیرگذار باشد

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه بحث نشاط باید خودجوش و مردمی باشد تصریح کرد: نباید این موضوع به صورت رسمی و دولتی مطرح شود بلکه مشارکت مردم از این امور باید اجرا شود ما نیز باید زمینه‌سازی انجام دهیم و بستر آرامش را برای مردم فراهم کنیم در واقع باید تأکید کرد این موضوع  بعد پیشگیرانه و درمانگری در بحث آسیب های اجتماعی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز