خبرگزاری کار ایران

بدون دانستن این نکات ، پورشه ۹۱۱ کاررا را نخرید

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۲۵۴

خریدوفروش پورشه کاررا یا نسل هشتم این سری که با نام S هم شناخته می شود با قیمت بسیار بسیار بالایی در باز داخلی‌مان می‌شود. این قیمت بالا برای کسانی که قصد خرید یک ماشین اسپرت و حتی مسابقه را دارند مشکل خاصی نیست. آن‌ها قبل از هر چیزی تصمیم پرداخت 3 میلیارد تومان را در ذهنشان حلاجی کرده‌اند اما اگر قصد فکر کردن به خرید چنین خودرویی دارید بهتر است قبل از هر چیزی نقاط ضعف و قوت آن  را بدانید. هر خودرویی نقطه ضعفی دارد و برای هر نقطه‌ضعفی نیز بهایی باید پرداخت. با این حال این شما هم نسل هشتم پورشه کاررا 911!

برای شروع بهتر است به یک نکته کوتاه اشاره کنیم و آن هم این است که به میزانی پولی که می‎پردازید تنها قدرت به‎دست می‌آورید که این نکته اصلاً چیز بدی نیست. اما اگر جزو کسانی هستید که به ازای 3 میلیارد تومان انتظار امکانات رفاهی بیشتری هستید ممکن است توی ذوقتان بخورد. این یعنی قیمت پورشه کاررا S آن هم قیمت بالای آن تنها شامل امکانات رفاهی زیر می شود:

« قابلیت تعویض دنده از روی فرمان - حافظه صندلی - پشت سری‌های فعال شونده - صندلی‌های اسپرت مخصوص - گرمکن آینه‌ها -چراغ‌های جلو زنون - روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها - چرخش نور چراغ‌ها در پیچ‌ها - سنسور باران - سنسور پارک - سنسور کنترل باد چرخ‌ها - کروز کنترل  »

به هر ترتیبی که حسابش را بکنید این میزان امکانات رفاهی با این سطح از قیمت هم‌خوانی ندارد. خودروهای خود پورشه با این سطح قیمتی امکانات بیشتری دارند تا پورشه کاررا S.  این موضوع هم تنها دلالت بر قدرت فوق‌العاده این خودرو دارد. خودرویی که تمام قیمت و هزینه‌هایی که برای آن  می‌کنید را فدای قدرت کرده است. موتور 3800 سی‌سی با تنفس طبیعی و انتقال نیرو از طریق دیفرانسیل عقب که به‌تنهایی می‌تواند 400 اسب بخار نیرو تولید کند.  نیرویی که شتابی 4.5 ثانیه‌ای  دارد و می‌تواند با 270 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. از همین رو خیلی عجیب نیست که بخواهیم یکی از بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف‎های کاررا  911 را  قیمت بالای آن بدانیم.

بدون دانستن این نکات ، پورشه ۹۱۱ کاررا را نخرید

نقاط قوت:

  1. به هر شکلی که حسابش کنیم پورشه کروک یکی از قدرتمند ترین خوردو های ساخت پورشه است
  2.  مصرف سوخت کاررا به نسبت قدرتش و سایر خودرو ها بسیار پایین است
  3. برای مسابقات درگ یکی از بهترین انتخاب های ممکن است
  4. موتور آن برای حداقل 20 سال رانندگی بدون هر مشکلی طراحی شده است

نقاط ضعف:

  1. پورشه کاررا 911 S واقعاً گران قیمت است.
  2. امکانات رفاهی کاررا به قیمت پرداختی آن  نمی‌خورد.
  3. مشکلات صدای موتور در برخی مدل‎های کروک وجود دارد.
  4. شاسی کاررا برای چنین قدرتی بسیار ضعیف است و در برخی موارد با افزایش سرعت به بیشینه آسیب‌های جدی به آن وارد می‎کند.
  5. به ادعای برخی از خریداران مدل‎های کروک از همان ابتدای تولید از کیفیت کابین مناسبی هم برخوردار نیستند. (در مقایسه با نسخه عادی )

به‌غیراز تمامی این موارد باید ذکر کرد که بازار خریدوفروش کاررا S  واقعاً عجیب است. در درجه اول باید اشاره کرد که این خودرو یکی از نایاب‌ترین‎ها در داخل کشورمان است و قیمت‎گذاری‌های آن برحسب قیمت دلاری انجام شده‌اند. این یعنی اگر قیمت اصلی آن 2.5 میلیارد تومان باشد، هرگز نمی‌توانید به همان قیمت آن را خریداری کنید. اکثر مدل‌ها آن در دست کلکسیونرها هستند و اگر بتوانید مدل مناسبی هم پیدا کنید باید دو برابر برای آن پرداخت کنید. این بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف کارراست، چون در همین داخل کشور خودمان هم کسانی وجود دارند که بخواهند برای یک خودرو اسپرت 2 میلیارد تومان بپردازند و با این اوصاف نمی‌توانند.

خرید پورشه کاررا S یکی از همان خودروهای عجیب و قدرتمندی است که نقاط ضعف عجیبی هم دارد. کم بودن امکانات رفاهی از یک طرف و البته قدرت بسیار بالا از طرف دیگر ممکن هست هرکسی را در خرید آن گیج کند. پس اگر قصد خرید دارید و نسبت به آن مطمئن هستید شک به دل راه نداده و با پیدا کردن اولین مدل آن را خریداری کنید چون اگر آن را از دست بدهید به‌سختی می‌توانید گزینه مناسب دیگری برای خرید پیدا کنید. مگر اینکه بخواهید گزینه واردات را انتخاب کنید که همه می‌دانیم چقدر هزینه‌بر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز