خبرگزاری کار ایران

صادقی‌فر:

معلولیت و ناتوانی محصول جامعه است

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۰۳۹

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: معلولیت و ناتوانی محصول جامعه است و هر فرد باید برای رفع آن تلاش کند از عوامل معلولیت می‌‌‌توان به آلودگی و شیوه زندگی اشاره کرد که این عوامل معلولیت را گسترش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم صادقی‌‌‌‌فر در همایش بیماری‌‌‌‌‌های نادر که امروز در سالن همایش‌‌های رازی برگزار شد، درخصوص مسئولیت اجتماعی افراد و نقش آنان در جامعه گفت: مسئولیت اجتماعی وظیفه همه افراد به عنوان کنشگران جامعه است. نهادها در هر جامعه‌‌‌ای تا حدودی تاییدیه قاعده رفتاری جامعه هستند اگر نهادها تقویت‌‌‌کننده ارزش‌‌‌‌‌‌ها، توسعه سرمایه، مباحث خیر جمعی باشند، قطعا جامعه رستگار می‌شود و می‌توانیم شاهد ارتقا مردم باشیم اما اگر نهادها به صورت فردگرایانه عمل کنند، قطعا جامعه به رستگاری نخواهد رسید.

وی درخصوص تقابل و تعارض موضوعات سنتی و مدرنیسم اظهار داشت: امروزه شاهد تقابل و تعارض موضوعات سنتی و مدرنیسم هستیم. سنت یک موضوع و مدرنیسم موضوع دیگری را نشان می‌دهد. طبیعی است نخبگان علت باید تعارض و تقابل این دو عامل را ریشه‌‌یابی و به جامعه تزریق کنند.

این مقام مسئول افزود: معلولیت و ناتوانی محصول جامعه است و هر فرد باید برای رفع آن تلاش کند از عوامل معلولیت می‌‌‌توان به آلودگی و شیوه زندگی اشاره کرد که این عوامل معلولیت را گسترش می‌دهند.

صادقی‌فر با بیان اینکه کیفیت زندگی در هر جامعه‌‌ای در چگونگی رفتار افراد با معلولان بستگی دارد و می‌‌‌توان میزان پیشرفت آنان را سنجید، تصریح کرد: هدف این نشست آگاه شدن افراد از این پدیده است زیرا همگان باید از برای تسهیل این بیماری تلاش کنند.

وی درخصوص دولت فروتن خاطرنشان کرد: دولت فروتن دولتی است که می‌‌‌داند چه کارهایی را نمی‌تواند انجام دهد، معلولیت پیچیدگی زیادی دارد اما دولت ناتوان است. دولت خشن است اما فعالیت برای این بیماران لطیف است. همچنین نخبگان باید در این زمینه نگاه ویژه‌‌ای داشته باشند زیرا گوش‌‌شنواتری دارند. 

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امیدواریم با تدوین سند بیماری‌‌های نادر مشکلات رفع شود و اتفاقات خوبی در کاهش این بیماری رخ دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز