خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا ناجا مطرح کرد؛

تلاش برای کاهش روند رو به رشد جرایم سایبری

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۹۷۰

رئیس پلیس فتا ناجا تاکید کرد: در تلاشیم با تشخیص صحیح و تحلیل درست از فضای مجازی و اطلاع‌رسانی کامل و جامع به شهروندان و کاربران طی سال آتی روند رو به رشد جرایم سایبری را به شکل مطلوبی کاهش دهیم.

به گزارش ایلنا، سردار سیدکمال هادیانفر در اولین نشست تخصصی مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا و رده‌های متناظر استانی گفت: کارشناسان مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری به عنوان دیده‌‌‌بانان فضای مجازی باید با رصد دقیق و صحیح خود فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سایبری سلب کنند و امنیت این فضا را افزایش دهند.

وی با اشاره به تاسیس پلیس فتا در سوم بهمن ماه سال ۱۳۸۹ اظهار داشت: عملکرد خوب این پلیس تخصصی با توجه به سن هشت ساله آن باعث شده که انتظارات از آن بیشتر باشد و این امر می‌طلبد تا در مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری تلاش ویژه‌ای کنند تا بستر فضای مجازی را برای مجرمان سایبری نا‌امن شود.

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه با توجه به رشد کاربران و توسعه خدمات الکترونیک در تمامی زمینه‌ها شاهد افزایش جرایم سایبری هستیم، تصریح کرد: هر چند رشد جرایم سایبری با توجه به این موضوع امر طبیعی و منطقی است اما باید با اقدامات پیشگیرانه این روند رشد را کاهش دهیم و همانگونه که تاکنون نگذاشته‌ایم این روند رشد لجام گسیخته و مهارنشدنی باشد، در پی کاهش آن باشیم.

هادیانفر وظیفه مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری را در این خصوص بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: رصد این فضا برای کاهش جرم باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب باشد که علاوه بر تامین امنیت کاربران مانع از فعالیت مجرمانه افراد سودجو باشیم. 

وی ادامه داد: همانگونه که خدمات الکترونیک تا دورترین و کوچکترین روستاها در کشور رسیده باید مباحث مربوط به پیشگیری از جرایم سایبری نیز به دنبال آنها به این مناطق وارد شود و با آموزش شهروندان مانع از به دام افتادن آنها در دام مجرمان سایبری شویم.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر بهره بردن از انواع پیشگیری وضعی و اجتماعی به روسای تشخیص و پیشگیری استان‌ها ابراز داشت: حتما برای پیشگیری اجتماعی از تمامی ظرفیت‌‌‌های موجود در کشور مثل رسانه‌ها، سرمایه‌های اجتماعی و... استفاده و آموزش‌های خود را گسترده و تخصصی و قابل درک برای شهروندان کنند تا هر کسی با هر سطح اطلاعات و دانش بتواند از آنها استفاده کند.

هادیانفر با بیان اینکه در بحث پیشگیری از جرایم سایبری باید با دید استقرایی تلاش کرد و از جزء به کل رسید، عنوان کرد: در امر آموزش به شهروندان باید با توجه به جزئیات مسائل و مشکلات شهروندان و کاربران، مباحث مربوط به پیشگیری را پیش برد تا امنیت در فضای مجازی فراگیر شود.

وی افزود: پیشگیری وضعی فراموش نشود و با دشوار کردن نحوه ارتکاب جرم و کاهش جاذبه‌های ارتکاب آن در این فضا به دنبال ایجاد امنیت کاربران و شهروندان باشید و از ظرفیت تمام دستگاه‌ها که در این امر می‌توانند شما را یاری رساند، استفاده کنید.

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه هدف ما در سال ۹۸ کاهش جرایم در فضای مجازی است، یادآور شد: بار عمده این هدف بر دوش مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری است که باید تلاش شود با دیده‌‌‌بانی دقیق، درست و انتقال گزارش‌‌های صحیح به دیگر مراکز پلیس فتا این هدف محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز