خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان در جمع خبرنگاران:

متعهد به سرمایه‌گذاری در چابهار هستیم/ سرمایه‌گذاری 114 شرکت افغان در بندر شهید بهشتی

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۱۹۵

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان با بیان اینکه متعهد به سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار هستیم، گفت: مشکلات کوچکی بر سر راه سرمایه‌گذاری در چابهار برای سرمایه‌گذاران افغان وجود دارد که در حال رفع این مشکلات هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امام محمد وریماچ در حاشیه همایش توسعه بندر چابهار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از برگزاری روز چابهار جلب همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌ها در منطقه است، گفت: سرمایه‌گذاری در توسعه بندر شهید بهشتی تعهد سه کشور ایران افغانستان و هند است که در نهایت منجر به رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان با بیان اینکه سال آینده روز چابهار در افغانستان برگزار می‌شود، گفت: سال آینده روز چابهار را با موضوع فرصت‌های ترانزیتی در افغانستان برگزار خواهیم کرد چرا که افغانستان یکی از شرکای اساسی بندر چابهار محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون 114 تاجر افغان در بندر شهید بهشتی چابهار سرمایه‌گذاری کردند، اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های افغانستانی در چابهار به 60 میلیون دلار خواهد رسید.

وریماچ با بیان اینکه سرمایه‌گذاران افغان برای سرمایه‌گذاری در چابهار بسیار علاقمند هستند، گفت: یک سری موضوعات کوچک پیش روی سرمایه‌گذاری افغان‌ها در چابهار وجود دارد که می‌توان آنها را در جلساتی رفع کرد.

وی ادامه داد: در حال برطرف سازی این مشکلات هستیم تا سرمایه‌گذاران افغان به سرمایه‌گذاری در چابهار ترغیب شوند.

وریماچ همچنین درباره مطالعات بر روی بندر چابهار اظهار داشت: مطالعاتی بر روی رقبای فعلی و آینده بندر چابهار داشته‌ایم از این رو تمام تلاش ما این است که مسیر سرمایه‌گذاری در چابهار را برای سرمایه‌گذاران هموار سازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز