خبرگزاری کار ایران

مجوز ۳۰ درصدی ساخت‌وساز در باغات بالای سه هزار متر صادر شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۰۹۶

اعضای شورای شهر تهران با ساخت و ساز ۳۰ درصدی در باغات بالای سه هزار متر موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در صد و بیست و ششمین جلسه خود به ادامه بررسی لایحه جایگزین مصوبه برج‌باغ‌ها پرداختند.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در جریان بررسی بند 7-3 از این لایحه گفت: تمام تلاش ما این است که عرصه بیشتری از باغات را به عنوان فضای سبز حفظ کنیم. زمانی که در باغ ساخت و ساز می‌شود طبیعتا به فضای سبز آن تعرض می‌شود پیشنهاد ما این است که تا جای ممکن عرصه کمتری برای ساخت و ساز آزاد شود.

وی افزود: ما پیشنهاد می‌کنیم در باغات سه تا پنج هزار متری 20 درصد از مساحت عرصه باغ ساخته شود و 80 درصد آن باغ بماند.

در ادامه شهربانو امانی، عضو دیگر شورای شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد کمیسیون سلامت شورا گفت: مردم از ابتدا یاد گرفته‌اند در باغ‌های بالای پنج هزار متر 30 درصد ساخت و ساز کنند و 70 درصد را به عنوان باغ باقی بگذارند اگر ما ریل را عوض کنیم این خود موجب فساد و دور زدن مصوبات می‌شود.

آرش حسینی میلانی، عضو دیگر شورای شهر هم در موافقت با پیشنهاد صدراعظم نوری گفت: اساسا کمیته محیط زیست با بحث 30 به 70 که پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری در خصوص ساخت و ساز در باغات است مخالفت است و پیشنهادش این است که 20 درصد ساخت و ساز شود و 80 درصد باغ بماند.

محمد سالاری، دیگر عضو شورای شهر نیز در مخالفت با پیشنهاد صدراعظم نوری گفت: برای اینکه بتوانیم باغات بیشتری را به فضای عمومی تبدیل کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم باید نسبت فضای سبز آنها به ساخت و ساز، 70 به 30 باشد و این کمک می‌کند تا قانون عملیاتی شود.

در ادامه، محسن هاشمی تاکید کرد: پیشنهاد کمیسیون سلامت مبنی بر نسبت 80 رصدی باغات به 20 درصد ساخت و ساز برای باغات بالای پنج هزار متر است و برای باغات سه تا پنج هزار متر، این کمیسیون نسبت 30 به 70 را پذیرفته است در نهایت پیشنهاد صدراعظم نوری با پنج موافق و 11 مخالف به تصویب نرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز