خبرگزاری کار ایران

پیانتک؛ بهترین خرید سری آ و جلوتر از رونالدو

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۵۰۷

مهاجم میلان با درخشش خود بهترین خرید فصل سری آ لقب گرفته است.

به گزارش ایلنا، کریستیانو رونالدو بی‌تردید بزرگترین ستاره‌ای است که در این فصل به سری A آمده و همه چشم‌ها را خیره کرده اما ستاره فصل از یک سرزمین دور می‌آید؛ از بلوک شرق، ستاره‌ای از دل برف و یخبندان. کریستوف پیانتک همان ستاره‌ای است که در میلان می‌درخشد و غول خفته فوتبال ایتالیا را دوباره بیدار کرده. روسونری که سال‌هاست روزگار عسر و حرج را سپری می‌کند اما حالا با آتشبار این ستاره لهستانی دوباره احیا شده.

روسونری در زمستان امسال و همزمان با جدایی گونسالو ایگواین و انتقال او به چلسی، تصمیم به جذب ستاره گلزن جنوا و رقیب کریستیانو رونالدو در جدول بهترین گلزنان سری‌آ گرفت و عملکرد پیانتک نیز در بدو ورود فراتر از انتظار بوده است.

پیانتک از زمان پیوستن به میلان در 6 بازی ابتدایی خود موفق به زدن 7 گل شده و به نخستین بازیکنی بعد از اولیور بیرهوف، ستاره سابق و آلمانی روسونری تبدیل شده که در 4 بازی ابتدایی خود برای روسونری دروازه رقبا را باز می‌کند.

میلان با درخشش ستاره جوان خود در هفته‌های اخیر روی نوار پیروزی‌های متوالی گام برمی‌دارد و در صورت ادامه این روند در هفته‌های پیش‌رو، آنها می‌توانند بعد از چند فصل دوری دوباره در لیگ قهرمانان فصل بعد به میدان بروند.

کریستوف پیانتک که به خاطر شادی‌های منحصر به فرد خود به ستاره هفت‌تیرکش مشهور شده، در حال حاضر با 18 گل در رتبه دوم بهترین گلزنان سری آ قرار داشته و تنها کریستیانو رونالدو را با 19 گل بالای سر خود می‌بیند.

حسرت شیرهای لندن

درخشش پیانتک باعث شده در آن سوی اروپا، هواداران چلسی با انتقاد از مدیریت و کادر فنی این تیم، این سوال را مطرح کنند که چرا چلسی به جای پیانتکی که تا این حد آماده است، گونزالو ایگواین را جذب کرده. این در حالی است که مائوریتزیو ساری از مدت‌ها پیش به دنبال جذب ایگواین 31 ساله بود و بارها گفته بود به علت شناختی که از او دارد هر‌طور شده می‌خواهد ایگواین را در لندن ببیند. ساری در فصل 2015 - 2016 در باشگاه ناپولی با ایگواین کار کرده بود اما چلسی مجبور بود منتظر بماند چون ایگواین یوونتوسی به صورت قرضی به میلان منتقل شده بود و روسونری مایل نبود تا زمانی که برای او جایگزینی پیدا نکرده، ایگواین را به تیم دیگری واگذار کند.

جایگزین ایگواین در میلان کسی نبود جز کریستوف پیانتک، مهاجم لهستانی 23 ساله که پیش از پیوستن به میلان برای جنوا گل‌های زیادی به ثمر رسانده بود و در فوتبال ایتالیا خیلی‌ها می‌دانستند که با ظهور یک گلزن تمام‌عیار و پدیده‌ای فوق‌العاده روبه‌رو هستند اما نکته جالب که هواداران چلسی این روزها به آن استناد می‌کنند این است که همان روزها شایعاتی مبنی بر تمایل چلسی به جذب پیانتک هم مطرح شده بود اما در نهایت مدیران چلسی تصمیم گرفتند از سرمربی‌شان حمایت کرده و مهاجمی را جذب کنند که او می‌خواهد؛ گونزالو ایگواین.

پیانتک در نهایت با قراردادی به ارزش 35 میلیون یورو به میلان پیوست و باعث شد ایگواین روسونری را ترک کرده و تا پایان فصل به‌عنوان بازیکن قرضی به استمفوردبریج بپیوندد. ایگواین در جریان پیروزی 5 بر صفر چلسی مقابل هادرزفیلد، که دومین بازی‌اش برای چلسی بود، دو گل به ثمر رساند ولی تعداد کل گل‌های او برای آبی‌های لندن تا این لحظه همین 2 گل بوده است. البته ایگواین روزهای اول حضورش در چلسی را سپری می‌کند و نباید این نکته را از نظر دور داشت.

اما پیانتک از زمان پیوستن به روسونری در ماه ژانویه تا کنون 7 گل برای میلان به ثمر رسانده است. پیانتک تنها در یک بازی موفق به گلزنی نشده است. همین نمایش درخشان پیانتک بوده که باعث شده هواداران چلسی به انتقاد از مدیریت باشگاه بپردازند و بگویند با چه منطقی پیانتک را رها کرده و به دنبال جذب ایگواین رفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز