خبرگزاری کار ایران

میرزاوند خبر داد:

ساعت گل نوروز ۹۸ با حفظ اصالت اولیه بازسازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۳۹۴

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری شیراز گفت: نوروز ۱۳۹۸ با احیا و مرمت ساعت گل خاطرات گذشته مردم شیراز را زنده‌ می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، جهانبخش میرزاوند با اعلام این خبر به اهمیت ویژه ساعت گل در حافظه جمعی مردم شیراز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شهر شیراز  از گذشته با عنوان شهر گل و بلبل شهرت داشته ساعت گل که ترکیب زیبایی از زمان و گل است تبدیل به یک اِلمان ماندگار در اذهان شهروندان شیرازی و مسافران این شهر شده است.

وی با بیان اینکه ساعت گل  به رغم گذشت زمان همچنان جزیی جدا نشدنی از خاطره جمعی مردم شیراز است، عنوان کرد: سال‌های گذشته به علت انجام عملیات عمرانی ایستگاه مترو در میدان امام‌حسین شاهد غیبت ساعت گل بوده‌ایم اما سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز  قصد دارد با پایان این عملیات عمرانی  با احیا این اِلمان به بازسازی بخش مهمی از خاطره جمعی مردم بپردازد.

میرزاوند اقدام ماندگار گذشتگان در ایجاد این نماد شهری را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: تلاش شده است ساعت گل با اصالت و ظاهر اولیه خود بازسازی شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز همچنین از تلاش ها و پیگیری ها برای ثبت ملی این‌ نماد تاریخی شهر شیراز خبر داد.

ساعت گل با سیستم پیشرفته احیا می‌شود

محمد مهدی حسین‌پور، طراح و سازنده ساعت گل نیز درباره تاریخچه این نماد قدیمی شهر شیراز گفت: این ساعت سال ۱۳۳۸ به همت عبدالله قوامی پس از دیدن مدل  سوئیسی آن سفارش داده شد و  از این کشور به شیراز آمد و در میدان ستاد(امام حسین) نصب شد.  

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۳۸ تا زمان انقلاب این ساعت همواره فعال بود، عنوان کرد: سیستم ساعت گل  در این سال‌ها  برقی نبوده و روزانه دو مرتبه توسط  کارمندان شهرداری کوک می‌شد.

حسین‌پور ادامه داد: پس از شروع جنگ تحمیلی به دلیل شرایط موجود امکان مراقبت و نگهداری از ساعت گل وجود نداشت به این علت از کار افتاد و پس از آن نیز با ساعت دیگری جایگزین شد.

وی با بیان اینکه ساعت جدید تا سال ۱۳۸۶ در میدان‌ ستاد فعال بود، گفت: با آغاز عملیات عمرانی ایستگاه مترو میدان امام حسین امکان ادامه فعالیت ساعت گل وجود نداشت و مجددا تا سال ۱۳۹۱  از این مکان جمع آوری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز