خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلای دادگستری استان زنجان :

حق استفاده از وکیل اساسی‌ترین ضرورت‌ها برای عدالت خواهی جامعه است

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۳۳۱

رئیس کانون وکلای دادگستری استان زنجان، دادخواهی و دادرسی عادلانه را از حقوق شهروندی دانست وگفت: حق استفاده از وکیل اساسی‌ترین ضرورت‌ها برای عدالت خواهی مردم جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مهدی خلیلی، رئیس کانون وکلای دادگستری استان زنجان، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت استقلال کانون‌های وکلای دادگستری، اظهار داشت: حق دادخواهی و دادرسی حقوقی، جزو حقوق شهروندان و مردم جامعه است.

به گفته وی 40 موسسه حقوقی غیر قانونی در این زمینه فعالیت دارند و مرجعی برای رسیدگی به این موارد نیست.

خلیلی،با بیان اینکه کانون وکلا در معرض تهدید‌ها و خدشه قراردارد، گفت: استقلال کانون‌های وکلا اساسی است.

وی، مخدوش کردن و ورود به حوزه تخصصی کانون‌های وکلا را ضربه به دادگستری عنوان کرد و گفت: شهروندان حق دارند در صورت نیاز به مراجع قضایی بدون دغدغه برای داد‌خواهی مراجعه کنند.

به گفته خلیلی، دادرسی عادلانه از حقوق شهروندی است و با توجه به تخصصی بودن رسیدگی به شکایات باید اقدامات ضروری در این حوزه انجام گیرد.

وی، به ضرورت دادرسی و آزادی عمل وکلا برای دادخواهی شهروندان به عنوان یکی معیارهای مهم اشاره کرد و گفت: کانون وکلا در این مجموعه در پی تامین حقوق شهروندی است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان زنجان، وکالت وکلا را برای شهروندان دارای شرایط برشمرد و گفت: استقلال وکلا دراین زمینه برای شهروندان اساسی است .

وی، تامین امنیت شغلی وکلا در جامعه را حائز اهمیت دانست و گفت: احقاق  دادخواهی و استقلال وکلا ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز