خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

زنجان شهری پیشرو در عرصه برندسازی حوزه گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۳۳۰

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: زنجان شهری پیشرو برای استفاده از ظرفیت سازمان همکاری اقتصادی«اکو» برای برندسازی در حوزه گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یحیی رحمتی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و ستاد خدمات سفر استان زنجان، اظهار داشت: صحنه گردشگری استان زنجان با اجرای برنامه‌های متعدد توانسته است زنجان را به عنوان استان اول در رویدادهای بین‌المللی گردشگری تبدیل کند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی، همایش طراحی و بسته بندی صنایع دستی و جشنواره بین‌المللی غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم در زنجان اشاره کرد و گفت: در راستای دست یابی به توسعه پایدار گردشگری همدل و همراه با حوزه‌های دیگر؛ رویداد زنجان 2020 به تصویب سازمان همکاری‌های اکو رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سال 99 به عنوان زنجان 2020 نامگذاری شده است، ادامه داد: این طرح با هدف توسعه گردشگری، برند سازی و جذب گردشگری انجام می شود اما نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی است تا جهت دهی لازم در این زمینه انجام شود.

در ادامه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان هم با اشاره به اجرای طرح مجموعه گردشگری قره داغ، اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است و تفاهم نامه استانداری، بنیاد مسکن و میراث فرهنگی اخذ شده است.

سجاد صنعتی منفرد افزود: زمین مورد نظر خارج از محدود شهر و داخل حریم قانونی شهر است و نیاز به اعلام نظر در این زمینه نبود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: یکی از ایده‌های اولیه این طرح، نگهداشتن مسافرانی است که از طریق اتوبان رفت و آمد می‌کنند.

مهرداد سلطانی افزود: سایت جنگل کاری شده 130 هکتاری مجاور اجرای این طرح نیز قابلیت اجرای این طرح را دارد و می توان اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات محدودی برای تامین زیرساخت‌های این طرح وجود دارد، بیان داشت: ایده‌های پیشرو در زمینه گردشگری در جنوب زنجان نباید کنار گذاشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز