خبرگزاری کار ایران

سی ان ان گزارش داد؛

جزئیات شکاف عمیق دیپلمات‌های آمریکا و مقام‌های کاخ سفید بر سر موضوع ایران

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۲۱۹

سی‌ان‌ان گزارش داد که تبلیغات ضدایرانی آمریکا در فضای مجازی دودستگی در میان مسئولان این کشور را به همراه داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، عملکردها و اقدامات ضدایرانی دولت ترامپ به ویژه در شبکه‌های اجتماعی در میان مسئولان آمریکایی اختلاف ایجاد کرده است.

در دولت ترامپ استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال تبدیل به یکی از استراتژی‌های جدی کاخ سفید علیه ایران شده‌است. یکی از این پلتفرم‌ها توییتر است.

این گزارش در ادامه اضافه کرد: قبل از تحریم‌ها دونالد ترامپ در توییتر خود اعلام کرد که تحریم‌ها در راه است؛ این توییت باعث نگرانی و تعجب همه دیپلمات‌ها و مقام‌های آمریکا شد.

همه اظهارات ضدایرانی ترامپ در اغلب موارد در شبکه‌های اجتماعی موجب اختلاف و تفرقه در بدنه وزارت خارجه شده است.

مقام‌های سیاسی کاخ سفید می‌خواهند این اقدام ادامه پیدا کند اما دیپلمات‌ها می‌گویند که این استراتژی تاثیر معکوس داشته و حتی می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

مقام‌های سیاسی کاخ سفید این روش را مناسب و باعث جلب توجه می‌دانند.  این در حالی است که دیپلمات‌ها با این موضوع مخالفند و اعتقاد دارند این اقدامات و تبلیغات از قطعیت و جدیت سیاست‌های آمریکا علیه ایران کم می‌کند.

در همین رابطه یک مقام سیاسی در مورد ادامه کارزار تبلیغاتی ترامپ از پوستر بازی تاج و تخت صحبت کرد و این پوستر را بسیار احمقانه دانست و گفت: این پوستر بیانگر شکافی عمیق میان دیپلمات‌های وزارت خارجه و مقام‌های سیاسی دولت ترامپ در موضوع ایران است.

یک مقام سیاسی وزارت خارجه گفت :‌ «اگر کسی به ما توجه نکند، بی‌فایده است. به چیزی نیاز داریم که مردم را شگفت‌زده کند. اگر نتوانیم توجه مردم را جلب کنیم، آن‌وقت سیاست‌هایمان را به آنها منتقل نکرده‌ایم و اگر آنها را بیش از حد ناامید کنیم، قطعاً توجه‌شان را جلب نخواهیم کرد.»

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که مدت‌ها در حوزه ایران کار کرده‌است هم درباره این پوستر گفت: «من این کارها را موثر نمی‌دانم... به نظر می‌رسد که هدف این کار، مخاطبان داخلی بود نه خارجی.»

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در این‌باره گفت: راهبرد رسانه‌ای وزارت خارجه در موضوع ایران تابع برنامه ترامپ برای اعمال حداکثر فشار بر ایران است، دولت ترامپ می‌گوید که از محتوای دیجیتال برای رساندن پیامش به گوش مردم ایران استفاده می‌کند.

برایان هوک، رئیس گروه ویژه اقدام ایران بارها به صورت آنلاین پرسش مخاطبان فارسی را پاسخ داده است و ویدئویی که او اخیراً در برابر سفارت سابق ایران در واشنگتن منتشر کرد، توجه کاربران ایرانی شبکه‌های مجازی را به خود جلب کرد و در مدت کمتر از ۴۸ ساعت بیش از ۱۳۰ هزار بار درتوئیتر وزارت خارجه دیده شد اما محتوای این ویدئو برخی دیپلمات‌ها را نگران کرد.

پیام او با ادعای مکرر دولت ترامپ مبنی بر اینکه به دنبال تغییر رژیم در ایران نیست، در تقابل قرار داشت. هوک در این ویدئو می‌گفت که ایالات متحده می‌خواهد کلیدهای سفارت را به مردم ایران تحویل دهد.

سی ان ان در بخشی از گزارش خود اشاره به هشتگی که قبل از کنفرانس ورشو در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد، اشاره کرد.

«جف گلدبرگ» به عنوان یک فعال شبکه‌های اجتماعی نتیجه‌گیری کرده است که این هشتگ عمدتا توسط ربات‌ها منتشر می‌شده است.  

مقام‌های وزارت خارجه آمریکا اما ادعا می‌کنند که واقعاً به شکلی خودجوش این اقدام رخ داده و «قطعا»‌ ربات‌ها این هشتگ را بازنشر نکرده‌اند و ترند شدن آن در ایران نشان می‌دهد که مردم ایران با رویکرد دولت آمریکا موافق هستند.

«لن خودوروفسکی»،‌ یکی از معاونان وزیر خارجه و یک مدیر تبلیغاتی سابق هم اوایل هفته گیف تمسخرآمیزی از ظریف در توئیتر منتشر کرد و نوشت: «چه‌طور متوجه می‌شوید ظریف دارد دروغ می‌گوید؟ لب‌هایش در حال حرکت هستند.»

دولت آمریکا از فیسبوک هم برای انتشار مفاهیم ضدایرانی استفاده کرده که این اقدام کاملا متفاوت با رویه گذشته وزارت امورخارجه آمریکا محسوب می‌شود.

«جان کربی» سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا و تحلیلگر شبکه سی.ان.ان معتقد است که استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار چنین مفاهیمی، سیاست‌های آمریکا را کم ارزش می کند.

وی درباره تفاوت این رویه با رویه دولت سابق آمریکا خاطرنشان کرد: اگر من چنین چیزهایی را منتشر می‌کردم، جان کری عصبانی می‌شد و حتی شاید من را اخراج می‌کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز