خبرگزاری کار ایران

بازدید خانه موزه تیمورتاش رایگان شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۰۸۰

این روزها شرایطی فراهم شده تا عموم علاقه‌مندان بتوانند از خانه تاریخی تیمورتاش در روزهایی خاص به صورت رایگان بازدید کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها عموم علاقه‌مندان می‌توانند از خانه تاریخی تیمورتاش در روزهای دوشنبه از ساعت ۱۴الی۱۸ و جمعه ساعت۹ الی ۱۷ به صورت رایگان بازدید کنند.

ساختمان موزه دانشگاه جنگ (عمارت تیمورتاش) که در ضلع شمال غربی مجموعه کاخ‌های باغشاه که در کارگر جنوبی محدوده شهرداری منطقه١١ محله حر، میدان پاستور، روبروی مترو حر، محوطه دانشگاه جنگ واقع شده، در حدود ۱۶۰ سال قبل و در دوره قاجاریه ساخته شده است.

معماری این خانه تلفیقی از سه نوع معماری ایرانی، روسی و هندی و بدنه اصلی عمارت متعلق به زمان ناصرالدین شاه قاجار است که در طول دوران‌های مختلف دستخوش تغییراتی شده است.

بعد از انقراض سلسله قاجاریه و روی کار آمدن رضاشاه، «عبدالحسین تیمورتاش» که به عنوان وزیر دربار تعیین شده بود، این عمارت را از سردار محتشم بختیاری خریداری نموده و به عنوان محل سکونت در آن زندگی می‌کرد.

با مورد غضب قرار گرفتن تیمورتاش و دستور قتل وی در روز نهم مهرماه سال ۱۳۱۲ اموال و املاک او مصادره شده و این عمارت که به طور خاص مورد توجه رضاشاه قرار داشت، برای تاسیس دانشگاه جنگ به ارتش واگذار شد.

این اثر در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۸۳ با شمارهٔ ثبت ۱۱۱۹۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز