خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی بودجه ۹۸؛

تعیین ساز وکار تامین منابع تکمیل مسکن مهر و احیای بافت‌های فرسوده

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۰۱۱

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کار تامین منابع تکمیل مسکن مهر و احیای بافت های فرسوده را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تبصره های درآمدی لایحه بودجه ساز و کار تامین منابع برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و احیای بافت‌های فرسوده را تعیین کردند.

بر این اساس تسویه بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی و لحاظ کردن آن به عنوان افزایش سرمایه این بانک برای اعطای تسهیلات مهمترین راهکار تامین منابع تکمیل مسکن مهر و احیای بافت های فرسوده بود.

بنابر این در بخش هزینه ای تبصره به دولت اجازه داده شد در راستای  تکمیل مسکن مهر و احیای بافت های فرسوده منابع زیر را محقق کند:

مجلس با تصویب بند ۱ تبصره ۸ لایحه بودجه مقرر کرد، بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت اصل و سود خطوط اعتباری طرح مسکن مهر تا سقف پنجاه هزار میلیارد (۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال به حساب بدهی دولت به بانک مرکزی منتقل و مبلغ مذکور به‌عنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن منظور می‌شود. بدهی دولت به بانک مرکزی در اجرای این حکم مشمول تبصره بند (الف) ماده (۱۰) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه نمی‌شود. بانک مسکن متعهد به اعطای تسهیلات برای موارد فوق‌الذکر است.

همچنین دربند ۲ وزارت راه و شهرسازی (از طریق شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن) مجاز شد تا سقف پانزده هزار میلیارد (۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکتهای فوق‌الذکر را به قیمت کارشناسی و با سازوکار گردش خزانه صرف اجرای طرحهای فوق کند.

علاوه بر این در بند ۳مقرر شد، در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر، شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مکلف به واگذاری قطعی زمینهای اجاره‌ای نود و نه(۹۹) ساله متعلق به خود باشند.  

بر اساس بند ۴ نیز  وزارت راه و شهرسازی مجاز شد  زمینهای متعلق به شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن را تا سقف سی هزار میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال طی قراردادهایی با بانکهای عامل و صندوق‌های تأمین مالی در رهن آنان قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرحهای جامع، تفصیلی و آماده‌سازی مصوب را أخذ کند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز