خبرگزاری کار ایران

رزم‌حسینی عنوان کرد:

توسعه اقتصادی در توسعه سطح رفاه مردم است

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۸۷۳

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها و زیربناها بخشی از توسعه است، گفت: توسعه اقتصادی وقتی محقق می‌شود که اشتغال پایدار ایجاد و سطح رفاه و معیشت مردم ارتقا یابد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رشوی که امروز در بخش احمدآباد شهرستان  مشهد برگزار شد، افزود: در طرح توسعه اقتصادی که با عنوان مثلث توسعه اقتصادی در استان دنبال می‌شود، هدف پیگیری و تحقق منویات رهبر انقلاب و دولت تدبیر و امید در اجرای اقتصاد مقاومتی به مفهوم واقعی آن است اقتصادی که مبتنی بر مردم محوری است.

 وی اظهار کرد: برای اجرای این مدل که پیش از آن هم در کرمان پیاده کرده این و نتیجه موفقیت آمیزی هم داشته، امروز تلاش می‌کنیم در سطحی گسترده‌تر در خراسان رضوی محقق کنیم و بخش احمدآباد مشهد هم با توجه به ظرفیت و شرایط در این طرح وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه مقدمه اجرایی شدن مدل اقتصاد مقاومتی، تفاهم و همدلی همه اجزا و بخش‌های جامعه اعم از نمایندگان مردم در مجلس، فعالان اقتصادی و بخش اجرایی و حاکمیتی و نیز ائمه جمعه ونخبگان جامعه است. باید همه پای کار آمده و در راستای اجرایی شدن این مدل اقتصاد مقاومتی از همه ظرفیت ها و توان در اختیار خود بهره گیرند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تمامی قراردادهای معین اقتصاد مقاومتی استان تاکنون توسط ارکان مختلف حاکمیت و نیز بخش خصوصی امضا شده است و امید است با همدلی و همگامی که ایجاد می شود به تحقق سریعتر این طرح در مناطق کمک شود. امروز با یک نگاه نو و همسو با هم در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان یک هدف مشترک گام برمی داریم.

وی افزود: ما می خواهیم در آغاز دهه پنجم انقلاب استان را به شکلی متفاوت از گذشته و کارآمدتر اداره کنیم و خراسان رضوی این ظرفیت و توان را دارد که در کشور تبدیل به الگویی بی‌نظیر شود.

رزم حسینی ادامه داد : در این طرح ما می‌خواهیم خراسان رضوی را با ظرفیت شرکت‌های توانمند، بزرگ و توسعه‌گرا اداره کنیم و توان و تخصص و قدرت ریسک‌پذیری بالای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را به‌عنوان مجاهدین اقتصادی بیش از گذشته پای کار بیاوریم.

وی گفت: در واقع این افراد و هر کسی که ایجاد شغل کند و برای جوانان کسب و کار ایجاد کند، یک کار مقدس و جهادی انجام داده و مجاهد اقتصادی است.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: با ایجاد اشتغال و انجام کارهای فرهنگی و خدماتی، زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه‌ای را فراهم می‌کنیم و با ظرفیت‌های منطقه و منابع خرد مردمی و شرکت‌های توسعه‌گرا اشتغال و رفاه مناسب را برای مردم ایجاد خواهیم کرد. این در حالی است که در صنایع بزرگ برای هر فرصت شغلی باید یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود اما در حوزه مشاغل خانگی و خرد با 10 تا 20 میلیون تومان سرمایه گذاری می توان یک نفر را از اعضای خانوار را شاغل کرد.

وی با بیان اینکه فرصت‌های بسیار خوبی برای توسعه منطقه‌ای در خراسان رضوی وجود دارد، گفت: باید با شناسایی ظرفیت‌های موجود، از این فرصت‌ها بهره برداری مطلوب کرد.

رزم حسینی تصریح کرد: نقش علمای دین در ترویج و توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی بین مردم بی بدیل است و باید این همراهی را داشته باشیم تا شاهد مشارکت و حضور همه‌جانبه مردم در اجرای مدل اقتصادی و توسعه منطقه‌ای باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز