خبرگزاری کار ایران

آیا خودروهای جک به نسبت قیمتشان ارزش خرید دارند؟

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۷۶۹

متناسب بودن قیمت خودروهای جک با کیفیت آنها به یکی از سوالاتی که اغلب فعالان حوزه بازار خودرو با آن مواجه هستند، تبدیل شده و سعی می‌کند که برای آن پاسخ مناسبی پیدا کنند. برای کسانی که از این خودروها به شکل‌های مختلف استفاده کرده‌اند، بررسی کیفیت خودرو شامل مشخصات فنی و ویژگی‌های ظاهری آنها می‌شود. گاهی این بررسی‌ها شامل مقایسه خودروهای چینی مانند خودروهای جک با سایر برندهای معتبر تولید کننده در دنیاست.

در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که آیا خودروهای جک به نسبت قیمتشان ارزش خرید دارند یا خیر؟ در کنار آن می‌خواهیم ویژگی چند مدل از خودروهای آنها را نیز بیاوریم تا نتیجه گیری بهتری داشته باشیم.

خودروهای جک J5 با ظاهری جذاب و عملکرد مناسب

اگر بخواهیم یکی از بهترین  خودروهای جک موجود در بازار ایران معرفی کنیم، بدون شک مدل J5 آن‌ها در بین این گزینه‌ها قرار می‌گیرد. یکی از جذاب‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی این خودرو، طراحی زیبای آن است که توسط یک شرکت مشهور ایتالیایی به نام پنین فارینای انجام گرفته است. این خودرو در بین خودروهای سدان موجود در بازار ایران زیبایی بیشتری دارد و می‌تواند از هر لحاظ با سلیقه شما همخوانی داشته باشد.

یکی از مشخصات بارز خودرو جک J5 استفاده از یک موتور ۱۵۰۰ سی سی با قدرت ۱۱۱ اسب بخار است که آن را به یک ماشین نسبتاً قدرتمند تبدیل کرده است. اگر بخواهیم قیمت این خودرو را با قیمت سایر خودروهای موجود در بازار مقایسه کنیم، قیمت جک J5 در بازار ایران مبلغی بین  ۹۰ میلیون تومان تا ۱۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. به نظر می‌رسد که با توجه به وضعیت موجود بازار، ارزش نسبتاً مناسبی برای خرید داشته باشد.

آیا خودروهای جک به نسبت قیمتشان ارزش خرید دارند؟

جک S5؛ شاسی بلند پرمصرف

یکی دیگر از خودروهایی که می‌تواند در بین گزینه‌های خرید و فروش جک برای ما قرار داشته باشد و به عنوان نسل اولیه خودروهای جک در ایران شناخته می‌شود، جک S5 است. این خودرو به عنوان یک شاسی‌بلند کوچک شناخته می‌شود که ظاهر نسبتاً جذابی دارد و اصول طراحی جذاب در آن رعایت شده است. از آنجایی که این خودرو به عنوان نسل اولیه خودروهای جک وارد بازار ایران شد، تمایل برای خرید آن به اندازه کافی بالا بود.

 در حال حاضر برای خرید جک S5 باید مبلغی بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان کنار گذاشته باشید. این مبلغ کمی غیر معقول به نظر می‌رسد و شاید درصد کمی از جمعیت ایران توان خرید چنین خودرویی را داشته باشد.

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی خودرو جک S5 استفاده از یک موتور قدرتمند دو لیتری است که آن را نسبت به خودروهای دیگر موجود در بازار قوی‌تر کرده است. از طرف دیگر این حجم موتور باعث می‌شود که مصرف سوخت آن عددی در حدود ۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد. به نظر می‌رسد که از لحاظ اقتصادی و ارزش گذاری این خودرو در بین خودروهای جک با ارزش قرار نگیرد.

جک S3؛ کوچک‌تر و بهینه شده

 در بین خودروهای جک شاید بتوان جک S3 را هم به عنوان یک گزینه مقبول در نظر گرفت. در این خودروی شاسی بلند کوچک از یک موتور ۱۶۰۰ سی سی با توان ۱۰۷ اسب بخار استفاده شده است. برخورداری از گیربکس اتوماتیک، همچنین سیستم پایداری الکترونیکی از دیگر ویژگی‌های این خودروی نسبتاً جدید است. با وجود خودروهای جک S7 و S5 شاید هیچکس انتظار تولید S3 را نمی‌کشید. اما به نظر می‌رسد که بخشی از خرید و فروش جک در بازار ایران را به خود اختصاص دهد.

در حال حاضر قیمت جک S3 در بازار ایران مبلغی در حدود ۱۶۰ میلیون تومان است. این مبلغ با توجه به وضعیت موتور قدرتمند آن و همچنین استفاده از آپشن های جدید و پیشرفته، مقرون به صرفه به نظر می‌رسد. این خودرو کیفیت ساخت بالایی دارد و از لحاظ ایمنی هم در سطح مناسبی هست. شاید با مبلغ در نظر گرفته شده برای این خودرو نتوانید خودروها این مشابه یا با عملکرد یکسان پیدا کنید، به همین دلیل می‌توانیم آن را در بین خودروهای جک با ارزش و با کیفیت قرار می‌دهیم.

یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که به خودروهای جک وارد می‌شود این است که توسط چین تولید می‌شوند و در بازار ایران مونتاژ می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که حتی توانایی‌ها و قابلیت‌های آنها نیز تحت تأثیر این موضوع قرار گیرد. البته باید بپذیریم که خرید و فروش جک در بازار ایران با قیمت پایین‌تری نسبت به سایر خودروها انجام می‌گیرد و به همین دلیل استقبال مردم نسبت به آنها مناسب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز