خبرگزاری کار ایران

پوتین در سخنرانی سالانه:

در سال جدید برای مردم شرایط معیشتی بهتری فراهم می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۶۷۶

رئیس‌جمهوری روسیه نطق سالیانه خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری راشا تودی، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، در حال ایراد سخنرانی سالانه خود در برابر قانون‌گذاران این کشور در مسکو است. 

پوتین بخشی از سخنانش گفت: «باید سرعت خود را افزایش دهیم. آن دسته از مقامات که نمی‌توانند خود را با این سرعت وفق دهند باید بلافاصله استعفا دهند.» 

پوتین پیش از آغاز نطق سالیانه خود گفته بود که تمرکزش در این سخنرانی بر توسعه داخلی روسیه و راه‌های دستیابی به این مهم خواهد بود. 

وی در ادامه گفت: «روسیه منابع لازم برای توسعه را در اختیار دارد. این منابع قرضی نیستند، بلکه در پی کار سخت میلیون‌ها نفر از شهروندان‌مان به دست آمده‌اند.»

رئیس‌جمهوری روسیه وعده داد که مقام‌های این کشور در سال جدید برای مردم شرایط معیشتی بهتری فراهم می‌کنند.

پوتین ادامه داد: «تا سال ۲۰۲۴، روسیه باید نرخ جمعیتی خود را افزایش دهد و از رکود فعلی بیرون آید. این نرخ رکود برآمده از دوران جنگ جهانی دوم و بحران مالی پس از فروپاشی شوروی است.»

وی گفت: «پول بیشتری را برای خانواده‌ها و همچنین خانواده‌هایی که کودکان خاص دارند در نظر خواهیم گرفت. خانواده‌هایی که تعداد کودکان‌شان زیاد باشد، از تخفیف مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.»

این مقام روس افزود: «با یارانه، هزینه‌های مسکن را برای خانوارهای پرجمعیت کاهش می‌دهیم.» انتظار می‌رود ۶۰۰ هزار خانواده از این برنامه پوتین بهره‌مند شوند. ‎

پوتین در ادامه گفت: «خانواده‌هایی که سه فرزند یا بیشتر داشته باشند می‌توانند از تخفیف هزینه‌های مسکن بهره‌مند شوند.»

وی همچنین افزود: «تا سال ۲۰۲۱، کمبود مهدکودک در سراسر کشور جبران خواهد شد.»‎

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه گفت: «روسیه هنوز ۱۹ میلیون فقیر دارد. این رقم هرچند از میزان رفاه دیگر مردم کمتر است، اما همچنان رقم بالایی است. دلایل بسیاری برای فقیر شدن فرد وجود دارد و دولت ابزارهای بسیاری برای بیرون آوردن مردم از این وضعیت در اختیار دارد.»

وی افزود: «این ابزارها شامل آموزش مهارت‌هایی است که کارفرمایان بدان نیاز دارند که سبب می‌شود فرد بتواند کاری برای خود دست‌وپا کند و بتواند بر مشکلات خود فائق آید. دولت مرکزی با بخش‌های منطقه‌ای همکاری می‌کند تا در سال‌های آینده برای ۹ میلیون نفر شرایط بهتری فراهم کند.»

پوتین در ادامه با اشاره به حقوق بازنشستگان گفت‌: «بازنشستگانی که مقرری کمتری می‌گیرند برای آن‌که بتوانند افزایش هزینه‌ها را در مدت اخیر تاب آورند، دریافتی اضافی خواهند گرفت.»

وی همچنین گفت: «باید روی نظام بهداشت روسیه کار کرد، به‌ویژه در مناطق روستایی که همچنان از کمبود خدمات رنج می‌برند. تا پایان سال ۲۰۲۰، هزار و ۶۰۰ ایستگاه مدرن و کوچک بهداشتی در روسیه احداث خواهد شد».

پوتین با اشاره به برخی مسائل بین‌المللی گفت: «به‌رغم برخی مدعاها، روسیه خطری برای دیگر کشورها نیست. اقدام‌های ارتش روسیه در پاسخ به تحریک‌های آمریکا و متحدانش شکل می‌گیرد و ماهیتی دفاعی دارد. سیاست‌های واشنگتن کوته‌بینانه و ویرانگر هستند و بر ضد منافع این کشور پیش می‌رود.»

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه گفت: «نخبگان آمریکایی به اشتباه گمان می‌کنند که رویکردشان ویژه و خاص است. اما آیا مهارت لازم در این زمینه را دارند؟ آنان باید از مهارت‌هایشان برای ارزیابی تسلیحات جدید روسیه بهره گیرند و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنند.»

پوتین همچنین افزود: «تمام اقدام‌های نظامی روسیه در راستای تضمین امنیت روسیه صورت می‌گیرد تا کوچک‌ترین خطری علیه این کشور وجود نداشته باشد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز