خبرگزاری کار ایران

لیون – بارسلونا؛ نشانه‌های ضعف در تیم والورده

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۴۶۹

بارسلونا یک پای ثابت قهرمانی لالیگا در سال‌های اخیر بوده اما ناکامی‌های‌شان در لیگ قهرمانان روی این موفقیت سایه انداخته و حالا که این تیم خودش را برای بازی رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در زمین لیون آماده می‌کند، نشانه‌هایی از ضعف را بروز داده است.

به گزارش ایلنا، تیم ارنستو والورده در حالی به فرانسه می‌رود که با برد یک بر صفر برابر رئال‌وایادولید با هفت امتیاز اختلاف در صدر جدول لالیگا قرار گرفته، اما بازی شنبه تردیدهای زیادی درباره توانایی این تیم برای قهرمانی اروپا به وجود آورد. این پیروزی خفیف که در آن لیونل مسی یک پنالتی گل کرد و دیگری را از دست داد، بعد از تساوی بدون گل با اتلتیک‌بیلبائو، مساوی 2 بر 2 با والنسیا و تساوی یک بر یک با رئال‌مادرید در بازی رفت نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا رقم خورد و همانطور که والورده و جرارد پیکه بعد از بازی با وایادولید گفتند، تیم به پیشرفتی اساسی نیاز دارد.

بارسلونا در سه فصل اخیر یعنی بعد از سه‌گانه سال 2015 در یک‌چهارم‌نهایی حذف شده که بدترین آنها فصل قبل به‌وسیله رم بود که پیروزی 4 بر یک آنها در بازی رفت با باخت 3 بر صفر در پایتخت ایتالیا از بین رفت. حسرت آنها وقتی بیشتر شده که در این سه فصل رئال‌مادرید به‌عنوان قهرمانی دست یافته تا تعداد جام‌های اروپایی‌اش را به 13 برساند در برابر پنج قهرمانی بارسا. با وجود آنکه در چهار سال اخیر سه‌بار قهرمان لالیگا و چهاربار قهرمان جام حذفی شده‌اند، این احساس وجود دارد که بارسا باید در اروپا بهتر نتیجه می‌گرفت بخصوص با توجه به اینکه مسی در اوج است. او در نخستین نطق خود به‌عنوان کاپیتان بارسا هم روی این احساس صحه گذاشت: «باید سعی کنیم این جام زیبا را به نوکمپ برگردانیم.» برای رسیدن به این رویا باید از نظر کسب نتیجه در بازی‌های خارج از خانه پیشرفت کند، این تیم در شش سفر آخرش در مراحل حذفی لیگ قهرمانان تنها یک برد داشته با سه گل زده و 13 گل خورده. بارسا با بازگشت ساموئل اومتیتی بعد از حدود سه ماه تقویت می‌شود هرچند توماس فرمالن و آرتور ملو به‌دلیل مصدومیت حضور نخواهند داشت.

ترکیب احتمالی:

لیون: لوپز؛ مارسل، مارسلو، دنایر؛ مندی، آئوار، اندومبله، تته، دپای، دمبله، کورنت

بارسلونا: ‌تر اشتگن، سمدو، پیکه، لانگله، آلبا؛ بوسکتس، ویدال، راکیتیچ؛ دمبله، سوارس، مسی

سابقه

بارسلونا امشب برای هفتمین‌بار با لیون روبه‌رو می‌شود در حالی که در شش بازی قبلی شکست نخورده و چهار برد داشته. بارسا در یک‌هشتم‌نهایی فصل 2009-2008 در مجموع دو دیدار 6 بر 3 لیون را برد اما چهار دیدار دیگر دو تیم در مرحله گروهی بوده. لیونل در نوامبر 2007 در خانه با بارسلونا 2 بر 2 مساوی کرده اما تیم کاتالان در اکتبر 2001 در فرانسه 3 بر 2 پیروز شد که پاتریک کلایورت و ریوالدو در آن بازی گل زدند.

منبع منبع: رویترز
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز