خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز خبر داد:

مامور قلابی پلیس آگاهی در کرج دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۲۸

چندین روز مقابل پلیس آگاهی و دادسرا پرسه می‌زدم و طعمه‌های خود راشناسایی و سپس تحت عنوان مامور پلیس آگاهی در صدد رفع مشکلات آن‌ها برمی‌آمدم و در قبال این اقدام خود از آن‌ها مبالغ میلیونی دریافت می‌کردم.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی استان البرز از دستگیری یک مامور قلابی پلیس آگاهی در کرج خبر داد.

به گزارش ایلنا درکرج، سردار گودرزی ضمن اعلام این خبر در توضیح چگونگی دستگیری این متهم افزود: در پی شکایت فردی به نام «آرش» مبنی بر جعل عنوان و کلاهبرداری از وی توسط شخصی به نام «بهرام» که خود را افسر پلیس آگاهی معرفی کرده بود رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی پرونده در اظهارات خود عنوان داشت که دامادم به خاطر حمل و نگهداری مواد مخدر، دستگیر و مراحل رسیدگی به پرونده او در جریان بود؛ به همین خاطر برای پیگیری و مطلع شدن از سرانجام پرونده و حکم او مکررا به پلیس آگاهی استان البرز و دادسرای کرج مراجعه می‌کردم و فرد کلاهبردار (بهرام) را نیز بارها جلوی آگاهی و دادسرا دیده بودم تا اینکه این شخص، اسفند ماه سال گذشته، مقابل ساختمان پلیس آگاهی خود را به من نزدیک کرد و با باز کردن باب صحبت گفت که مامور پلیس آگاهی و رابط بین نیروی انتظامی و قوه قضائیه است و نفوذ زیادی در هر دو دستگاه دارد.

شاکی ادامه داد: از آنجایی که آن فرد را بارها مقابل پلیس آگاهی و دادسرا دیده بودم به او اعتماد کردم و با پرداخت مبلغ 15میلیون تومان وجه نقد قرار شد تا مشکل پرونده دامادم را حل و از زندان رفتن او جلوگیری کند.

شاکی پرونده افزود: پس از گذشت بیش از یک ماه متوجه شدم که این فرد نه تنها هیچ گونه اقدامی در خصوص پرونده انجام نداده است. بلکه قصد دارد مجددا از بنده اخاذی کند. به همین خاطر به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه و موضوع را با کارآگاهان در میان گذاشتم.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: به دنبال اظهارات شاکی پرونده، بلافاصله یک نیروی ویژه از اداره جعل و کلاهبرداری، رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار را در دستور کار خود قرار دادند اما از آنجائی که فرد کلاهبردار متوجه شکایت مالباخته شده و با تغییر مکان خود متواری شده بود بنابراین هیچگونه سرنخی از او در دست پلیس نبود، همچنین با تحقیقات بیشتر مشخص شد که این فرد از هویت و مدارک شناسایی جعلی نیز استفاده کرده است.

سردار گودرزی افزود: کاراگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی متوجه شدند که فرد اخاذ، یک کلاهبردار حرفه‌ای بوده و احتمال این هست كه در بانک اطلاعات پلیس دارای سابقه باشد.د، بنابراین با توجه به اظهارات مالباخته، چهره فرضی و ترسیم شد و سرانجام با مطابقت تصاویر متهمان سابقه دار هویت اصلی وی شناسایی شد و با بررسی سوابق مشخص شد که این کلاهبردار دارای10 فقره سابقه کیفری به اتهام و ارتکاب جرائم متعدد از جمله کلاهبرداری، سرقت، و جعل عنوان با اسامی و عناوین مختلف است.

به همین دلیل، کلیه پاتوق‌های احتمالی وی تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت تا اینکه پس از 48 ساعت اقدامات اطلاعاتی- پلیسی، مخفیگاه نامبرده در آدرسی که به تازگی در آنجا ساکن شده بود و هرگز تصور نمی کرد پلیس آنجا را شناسایی کند در حالی که در خواب بود توسط ماموران دستگیر شد.

متهم به جرم کلاهبرداری و غصب عنوان اعتراف و گفت: پس از آنکه اواسط سال گذشته از زندان آزاد شدم، مجددا تصمیم گرفتم که از افراد نا آگاه و ساده لوح کلاهبرداری و اخاذی کنم به همین منظور پس از آنکه چندین روز مقابل پلیس آگاهی و دادسرا پرسه می‌زدم طعمه‌های خود راشناسایی و سپس تحت عنوان مامور پلیس آگاهی در صدد رفع مشکلات آنها می‌شدم و در قبال این اقدام خود از آنها مبالغ میلیونی دریافت می‌کردم.

وی در پایان بیان داشت: فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی و از آنجا با قرار وثیقه 30 میلیون تومانی روانه زندان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز