خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشن آزادسازی خرمشهر در باغ موزه دفاع مقدس همدان

کد خبر : ۷۳۰۱۶

مسئول هیات رزمندگان ثارالله همدان با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند معنویت است، اظهار داشت: هیات رزمندگان ثارالله در سال 60 و توسط تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس تأسیس شد.

ایلنا:محمدعلی پرزادافزود: این هیات از زمان بدو تأسیس تاکنون، دین تاریخی خود را در بخش فرهنگی با اجرای برنامه‌های متعدد ادا کرده است.

مسئول هیات رزمندگان ثارالله همدان تصریح کرد: فعالیت‌ها و اقدامات ما در راستای ایجاد شرایطی است که فضا را در جامعه به ویژه در بین اقشار جوان مملو از معنویت کنیم و این یکی از افتخارات ما است که باید آن را قدر بدانیم.

وی یادآور شد: مجموعه هیات رزمندگان استان باید امسال پرتلاش، فعال، پویا و با ظرافت کارهای خود را پیگیری کرده و برنامه‌های امسال را نیز پربارتر و مؤثرتر برگزار کند.

پرزاد با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و نوروز امسال گفت: ایام فاطمیه برای ما اهل تشیع یک رکن عزاداری و مصیبت است که باید به آن بیشتر توجه کنیم.

وی تصریح کرد: هیات رزمندگان ثارالله در تمام شهرستان‌های استان شعبه دارد که با هماهنگی‌های لازم اقدامات سال جدید را با برنامه فاطمیه شروع کردند.

مسئول هیات رزمندگان ثارالله استان همدان با اشاره به برنامه‌های این هیات افزود: برگزاری دعای ندبه، دعای کمیل، دعای عرفه و برگزاری جشن غدیر از برنامه‌های ثابت به شمار می‌رود که به صورت مستمر اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: هیات رزمندگان ثارالله به سه بخش بزرگسالان، خواهران و جوانان و نوجوانان تقسیم می‌شود که در شهرستان‌ها نیز شعبه‌های فعالی دارند.

پرزاد با بیان اینکه هر بخش از هیات برنامه‌های ویژه‌ای دارد، گفت: بخش خواهران در سالروز ولادت و شهادت حضرت زینب (س)، حضرت فاطمه (س) و حضرت رقیه (س) برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های بخش خواهران می‌توان به آموزش قرآن اشاره کرد که در قالب 12 گروه 30 نفره برای آموزش و آگاهی‌بخشی خواهران برگزار می‌شود.

مسئول هیات رزمندگان ثارالله همدان با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی گفت: برنامه‌های آموزشی برای نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود تا در کنار برنامه، هیاتی در کلاس‌های قرآن، نهج‌البلاغه و آشنایی با معارف شرکت کنند تا اثرات مطلوبی برای آنان داشته باشد.

به گفته وی، همانگونه که پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در حدیث ثقلین فرمودند «همانا من بین شما دو چیز گران‌بها از خود برجای می‌گذارم، کتاب خدا و اهل بیت خود را» هیات رزمندگان نیز این مهم را مدنظر قرار داده و در راستای حفظ ان می‌کوشد.

هیات‌ها محل تولید اکسیژن معنویت برای جامعه هستند

پرزاد اظهار داشت: در رابطه با ماه محرم که در واقع اصلی‌ترین برنامه تمام هیات‌ها محسوب می‌شود نیز هیات ثارالله رزمندگان مراسم ویژه‌ای را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های محوری این هیات یادآور شد: اعزام کاروان پیاده از همدان به کربلا یکی از برنامه‌های محوری است که حدود شش سال است در برنامه‌های ما قرار دارد.

مسئول هیات رزمندگان ثارالله همدان عنوان کرد: کاروان اعزامی از همدان تا تنگه مرصاد را پیاده طی کرده و از آنجا با وسیله نقلیه به کربلای معلی اعزام می‌شوند که این برنامه اثرات بسیار خوبی در بین مردم داشته است.

وی از دیگر فعالیت‌های هیات ثارالله رزمندگان همدان را برگزاری برنامه‌های تفریحی و اردویی عنوان کرد و افزود: زیارت قبر مطهر حضرت امام (ره) و شهدا، سفر به شهرهای زیارتی قم و مشهد از جمله برنامه‌های اردویی و تفریحی به شمار می‌رود.

پرزاد تصریح کرد: از جمله برنامه‎های ویژه‌ای که امسال در دستور کار قرار دارد برگزاری جشنی همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در باغ‌موزه دفاع مقدس است که در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به وجود 100 هزار نفر رزمنده در استان تأکید کرد: هدف از برگزاری این مراسم یادآوری رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس و اجرای برنامه‌ای جامع برای گرامیداشت این روز است.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان گفت: هیات‌ها عمدتاً محل تولید اکسیژن معنویت برای جامعه هستند و هر اندازه توجه بیشتری به هیات‌ها شود محیط معنوی ایجاد شده باعث می‌شود تا هوا نیز سالم‌تر و پاکتر شود و جامعه به سمت سلامت کشیده شود.

وی عنوان کرد: هر مقدار که بی‌توجهی نسبت به هیئت‌ها صورت گیرد یقیناً غبار و آلودگی در محیط ایجاد می‌شود و اکسیژن معنویت به کسانی که باید برسد، نمی‌رسد.

پرزاد با بیان اینکه تمام مشکلات افراد به این دلیل است که دستشان در دست قرآن و اهل بیت (ع) نیست، اظهار داشت: فطرتاً همه ما خداپرست هستیم و اگر ما برنامه‌هایی به روز و به فراخور ذهنیت و ذائقه جوانان داشته باشیم یقیناً افراد به این سمت و سو کشیده می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر به هیات‌ها توجه شود و مسئولان نیز حمایت‌های لازم را داشته باشند و در تولید این اکسیژن معنویت قدم بردارند مطمئناً اثرگذاری آن بیشتر بوده و اثرات تربیتی مطلوبی در جامعه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز