خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واردات کیت‌های تخصصی از کشورهای اروپایی به ایران

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۰۹۲

نایب رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی از واردات کیت‌های تخصصی از کشورهای اروپایی به ایران خبر داد.

جلیل سعیدلو (نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص کمبود کیت‌های آزمایشگاهی گفت: در پی تحریم‌های به وجود آمده مشکلاتی برای شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده به وجود آمده که پیامدهای آن طبیعی محسوب می‌شود.

سعیدلو با اشاره به علت کمبود‌های کیت اظهار کرد: مشکل تامین ارز توسط شرکت‌ها در روند اداری واردات محصولات سلامت محور مانند کیت‌های پزشکی مشکلاتی به وجود آورده که موجب کمبود مقطعی شده است.

نایب رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی درخصوص کیفیت تولید داخلی کیت و واردات آن تصریح کرد: سازمان غذا و دارو و اداره تجهیزات پزشکی متولی این تجهیزات هستند. روی نمونه کیت‌هایی که قرار است وارد چرخه تشخیص درمان کشور شود، بررسی‌های مختلفی انجام می‌شود و کد IRC دریافت می‌کنند و معنای این کد این است که  محصول کیفیت لازم را  برای ورود به چرخه مصرف به عنوان کالای سلامت محور داراست.  

وی در ادامه گفت: محصولی که در کشور تولید می‌شود و کد IRC دریافت می‌کند، حتما موثر بودن آن تایید شده است و محصولات بر مبنای کد اصالت تایید و قابلیت استفاده دارند.  

نایب رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی بیان‌کرد: کیت‌های آزمایشگاهی در ایران تولید می‌شود، اما کیت‌های تخصصی و خاص از دیگر کشورها و عمدتا از کشورهای اروپایی وارد ایران می‌شوند.

سعیدلو با بیان اینکه نمی‌توان منکر قاچاق محصولات کوچک شد، گفت: زیرا یک بسته کیت حجم بسیار کمی دارد و به شکل  مسافری نیز می‌توان آن را جابجا کرد، از همین رو مجموعه نظارتی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو پیگیرند که مانع از ورود کالای قاچاق شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: ارز برای رفع مشکلات باید تامین شود و ساختار اداری باید تسهیلاتی را برای این نوع کالاها ایجاد کند، درحال حاضر یکی از مشکلات مهم برای تامین مواد اولیه کالا، انتقال ارز است که همه افرادی که در این زمینه فعالیت دارند را درگیر خود کرده است.

نایب رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی افزود: مشکلاتی ناشی از تحریم‌ها و انتقال ارز وجود دارد، تخصیص ارز نیز بنابر مراحلی انجام می‌شود که در این میان مشکلات بروکراسی هم وجود دارد و مسئله دیگر این است که آیا کشور مورد نظر با ایران کار می‌کند یا خیر ؟! در فعالیت‌های گذشته انتقال ارز به راحتی انجام می‌شد، اما در حال حاضر اینطور نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز