خبرگزاری کار ایران

بهره‌مندی ۱۰۸ هزار بیمار مناطق محروم از خدمات درمانی رایگان

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۰۴۴

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: با تلاش پزشکان داوطلب اعزامی به مناطق محروم و کمتر برخوردار کشورهمزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰۸ هزار و ۳۷۲ نفر از بیماران و نیازمندان این مناطق از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان هلال احمر بهره مند شدند.

به گزارش ایلنا، محمد نصیری با تشریح گزارش اولیه خدمات رسانی کاروان های سلامت، افزود: این تعداد خدمات رسانی رایگان از ابتدای بهمن تا ظهر روز ۲۹ بهمن امسال و از سوی ۲ هزار و ۵۸۴ پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، پیراپزشک و جراح داوطلب هلال احمر انجام شده است.

وی ادامه داد: ۴۲۸ نفر پزشک متخصص با ۲۱ هزار و ۶۵ بهره ور، ۵۹۶ نفر پزشک عمومی با ۴۴ هزار و ۹۴۷ بهره ور، ۱۴۹ نفر دندانپزشک با چهار هزار و ۸۶۷ بهره ور (شامل خدمات معاینه، پرکردن، کشیدن و ترمیم دندان)، هزار و ۴۱۱ نفر پیراپزشک با ۳۷ هزار و ۵۴۶ بهره ور و ۱۰ مورد انجام جراحی از سوی پزشکان متخصص، به صورت رایگان خروجی اولیه کارکرد پزشکان داوطلب در این کاروان های سلامت بوده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر توضیح داد: کاروان های سلامت متشکل از پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و توزیع رایگان دارو بین بیماران و افراد محروم و نیازمند به دریافت خدمات درمانی به ۴۷۱ روستای محروم و کمتر برخوردار۳۱ استان کشور اعزام شده بودند.

نصیری اضافه کرد: همچنین به منظور خدمات رسانی مطلوب تر به بیماران مناطق محروم و کم تر برخوردار کشور از ابتدای اعزام کاروان های سلامت به مناطق یادشده تا کنون تعداد ۳۸ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۳۳تجهیزات مصرفی به ارزش هشت میلیارد و ۴۴۲ میلیون و ۳۸۸ هزار ریال شامل (دستکش، دارو، لاتکس، مواد ترمیمی دندانپزشکی، لوازم یکبار مصرف پزشکی، لوازم تزریقات و پانسمان) و تعداد ۱۰ هزار و ۵۳۴ تجهیزات غیرمصرفی شامل (یونیت دندانپزشکی، دستگاه فشارخون، دستگاه قند خون، دستگاه سونوگرافی، دستگاه نوار قلب و گوشی پزشکی) از سوی کادر پزشکی و درمانی استفاده شده است.

وی تصریح کرد: خدمات رسانی کاروان های سلامت از سوی پزشکان داوطلب هلال احمر تا ۳۰ بهمن در مناطق محروم و کم برخوردار، حاشیه شهرها و روستاها ادامه خواهد داشت.

سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به عنوان حامی و پشتیبان سازمان امداد و نجات، از خدمات ۷۱۷ هزار عضو داوطلب در چهار هزار و ۲۰۰ خانه داوطلب عمومی و خانه هلال، به عنوان فعالترین شبکه مردمی در چهار گروه هدایت، حمایت، مهارت و مشارکت بهره می ‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز