خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه:

کنفرانس ورشو نشاندهنده تلاش آمریکا برای ایجاد شکاف‌ در خاورمیانه بود

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۹۵۵

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، کنفرانس ورشو را عاملی برای ایجاد شکاف‌های مختلف در خاورمیانه دانست.

به گزارش ایلنا به  نقل از  اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در مورد کنفرانس ورشو گفت: هدف از برگزاری نشست ورشو، انجام مباحث جدی درباره مشکلات خاورمیانه نبود. تنها بحث‌های جدی این نشست، موضوعاتی مانند تروریسم، مسائل حقوق بشر و پناهندگان بود.

زاخارووا گفت: این نشست تلاشی برای ایجاد «مسیری موازی» در جهت «تصمیات یکجانبه» آمریکا بود.

این مقام روس همچنین اظهار کرد:  کنفرانس ورشو در واقع تلاش آمریکا برای تحت تأثیر قرار دادن سیاست خاورمیانه‌ای دیگر شرکت‌کنندگان حاضر در این نشست بود. تا آن‌ها را در جهت انجام رویکردی که تأمین‌کننده منافع آمریکا باشد، قانع کند.

زاخارووا خاطرنشان کرد: هدف اصلی نشست ورشو، همان‌طور که انتظار می‌رفت، تلاشی برای همراهی حاضران آن با برنامه مخرب آمریکا برای تقابل کامل با تهران بود که می‌بایست به عنوان «منبع اصلی بی‌ثباتی در منطقه» تلقی می‌شد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه، باید گفت که کنفرانس ورشو مثال دیگری از تلاش‌های آمریکا برای به وجود آوردن  شکاف‌های جدید در منطقه خاورمیانه بود؛ منطقه‌ای که در حال حاضر پر از تنش و مقابله و درگیری  است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز