خبرگزاری کار ایران

رمضانپور در جلسه شورای شهر رشت:

امروز وظیفه ما نوکری برای مردم است/ سال آینده 100 میلیارد تومان کسری بودجه داریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۸۸۵

عضو شورای شهر رشت با انتقاد از وضعیت ساخت و ساز در زمین های نسقی این شهر گفت: از استاندار ، دادستان ، رئیس کل دادگستری استان و بازرسی کل استان استدعا دارم کمیته‌ای تشکیل دهند که وضع بی سامان شهر را در زمینه ساخت و ساز سامان بدهند.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد رمضانپور  نرگسی در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر رشت با تبریک چهل سالگی انقلاب گفت: امروز همه ما وظیفه داریم برای مردمی که در هر شرایطی از دستاوردهای انقلاب دفاع می کنند نوکری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  در سال 96 چهارصد میلیارد تومان درآمد محقق شده داشتیم  گفت:خوشبختانه امسال مسئول تدوین بودجه، بودجه شهرداری رشت را مقدار واقعی‌تر نوشته‌اند.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه بودجه 685 میلیارد تومانی برای سال 98 پیش بینی شده است اظهار داشت: این درحالی است که در گزارش 9 ماهه و به علاوه سه ماهه شهرداری به عدد  424  میلیارد تومان رسیده‌ایم یعنی با بودجه 999 میلیاردی 424 میلیارد تومان محقق شده است.

سال آینده کسری بودجه خواهیم داشت

رمضانپور با بیان اینکه بودجه 98  شهرداری رشت افزایش 37 درصدی نسبت به عملکرد در سال 97 دارد گفت: این غیر قابل پذیرش است و برخلاف عرف بودجه نویسی در دنیاست.

وی با تاکید بر اینکه اگر منطق و علم را دخیل کنیم  بیش از 20 درصد حق اضافه کردن بودجه وجود نداشت گفت: با این حساب سال آینده بین 100 تا 85  میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت و این رقم به بدهکاری های سال قبل اضافه خواهد شد.

این عضو شورای شهر رشت در بخشی دیگری از سخنان خود به مشکلات ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر اشاره و اظهار داشت:پیمانکاران می گویند روی زمین‌های نسقی کار می کنیم چون ناظر و آقا بالا سر نمی‌خواهیم.

وی با بیان اینکه در فرایند ساخت و ساز در این زمین ها یک پیمانکار می آیند تمام کار را خودش انجام می دهد گفت: اگر شهر تکانی بخورد چقدر از این ساختمان ها تخریب می شود؟چه کسی باید به داد اینجا برسد؟

رمضانپور با تصریح بر اینکه مقامات قضایی می گویند این زمین‌ها جزو محدوده به حساب می آید و  ماموران سد معبر حق ورود ندارند گفت:  اگر ماموران سد معبر به این اماکن ورود کنند زندانی می شوند.

عضو شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر برای ساختمان 10 متر تا 30 متر تخریب می زنیم اما فردی 5 هزار متر ساختمان مسکونی را تبدیل به تجاری می کند لیکن  ملک تخریب نشده و فقط برایش جریمه تعیین می شود.

نماینده ادوار مجلس  با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان و نماینده دولت در استان  در این خصوص کاری بکنند زیرا  این مشکل شهرهای ماست افزود: اعتقاد دارم نماینده عالی دولت باید تلاش کند تا از طریق دولت برای حل این مشکل به مجلس  لایحه ببرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آقای استاندار ، دادستان ، رئیس کل دادگستری استان و بازرسی کل استان استدعا دارم کمیته‌ای تشکیل دهند که وضع بی سامان شهر را در زمینه ساخت و ساز سامان بدهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز