خبرگزاری کار ایران

مدیر ارشد پروژه‌های گردشگری سوئیس:

جزیره کیش شرایط ویژه‌ای برای رشد صنعت گردشگری دارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۸۴۷

مدیر ارشد پروژه‌های گردشگری سوئیس در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص انتقال تجربیات صد ساله صنعت گردشگری سوییس به جزیره کیش اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص ایجاد زمینه‌‌‌های مشترک برای تبادل گردشگر و بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و گردشگری با فدریکو سوماروگا، مدیر ارشد پروژه‌‌‌‌های گردشگری سوئیس دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

مظفری در این نشست با تشریح ظرفیت‌‌های گردشگری جزیره کیش به ویژه عدم نیاز به دریافت روادید برای گردشگران خارجی، معافیت‌‌‌‌های مالیاتی، گمرکی و تسهیلات قانونی برای سرمایه‌‌گذاران خارجی از آمادگی برای تعامل نزدیک در حوزه‌‌های گردشگری و اقتصادی خبر داد .

وی با اشاره به سابقه درخشان کشور سوئیس در صنعت گردشگری، بر لزوم بهره‌‌‌گیری از تجارب موفق این کشور با تعامل بیشتر دو طرف در زمینه‌‌‌های آموزشی تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در حال حاضر سرمایه‌‌گذارى‌‌‌هاى جدى و هدفمندى در جزیره کیش انجام مى‌‌شود که توسعه گردشگرى را در پی دارد.

مظفری ضمن تبیین برنامه‌‌‌های در دست اجرا درخصوص اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌‌‌های مختلف گردشگری در جزیره کیش اظهار داشت: جزیره کیش سالانه پذیرای دو میلیون گردشگر است و با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌‌های اساسی و دارا بودن شرایط آب و هوایی مطلوب در بیش از نیمی از سال می‌‌‌تواند مقصد خوبی برای کشورهای اروپایی به ویژه سوییس باشد.

وی اضافه کرد: در ایام سرد سال گردشگران کشورهای اروپایی می‌‌‌توانند برای بهره‌‌‌مندی از شرایط مناسب آب و هوایی، امکانات و آرامش به جزیره کیش سفر کنند. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش توسعه شاخه‌‌‌های مختلف گردشگری به واسطه ظرفیت‌‌‌های خوب اقلیمی جزیره کیش را از دیگر مزیت‌‌‌های این منطقه آزاد خواند و تصریح  کرد: کیش مى‌‌‌تواند به مقصدی برای ارائه خدمات در حوزه‌‌‌های گردشگری ورزشی و گردشگری سلامت برای کشورهای اروپایی تبدیل شود.

فدریکو سوماروگا، مدیر ارشد پروژه‌های گردشگری سوئیس نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: سازمان متولی گردشگری در سوئیس روی دو مقوله مهم آموزش و توسعه به ‌صورت جدی سرمایه‌گذاری کرده است. در واقع، امروز سازمان گردشگری این کشور ۲۳۰ پرسنل دارد که ۶۰ درصد آنها در خارج از این کشور قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از مقاصد هدف جدید کشور سوئیس است، ابراز داشت: قصد داریم ایران را به عنوان یکی از مقاصد مهم برای سرمایه‌گذاری گردشگری انتخاب کنیم، زیرا ایران کشوری بکر و عالی است و ما این موضوع را درک می‌کنیم.

مدیر ارشد پروژه‌های گردشگری سوئیس با بیان اینکه توانمندی بالقوه گسترده‌‌‌ای در ایران وجود دارد، عنوان کرد: باید دید در چه شرایطی هستیم و چه فعالیت‌‌‌‌هایی امکان عملیاتی شدن دارد. گردشگری با صنایع و نهادهای مختلفی درهم تنیده شده است و هماهنگی بین آنها و سازماندهی بازارهای بین‌‌المللی و منطقه‌‌ای از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سوماروگا با اشاره به ظرفیت‌‌‌های خوب گردشگری منطقه آزاد کیش یادآور شد: با توجه به اینکه جزیره کیش از هماهنگی خوبی بین نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط با گردشگری برخوردار است شرایط ویژه‌‌ای برای رشد صنعت گردشگری دارد.

گفتنی است غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از بدو فعالیت خود در این جزیره با برگزاری نشست‌‌های تخصصی با مسئولان ارشد کشوری وصاحبنظران و مسئولان اقتصادی و گردشگری داخلی و خارجی درصدد است، اقدامات جدی در جهت بهبود و ارتقای اقتصاد و گردشگری کیش انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز