خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره بازآفرینی شهری:

در احیای بافت‌های فرسوده موفق عمل نکردیم/ کارهای مشترک و تیمی برای ما هنوز تعریف نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۶۶۱

عضو هیات مدیره بازآفرینی شهری با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه گفت: در این قانون تاکید شده بود که سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده باید بازسازی و احیا شود اما آمارها نشان می‌دهد که در این حوزه توفیق چندانی نداشتیم. از سوی دیگر تاکنون بیش از 270 هزار فقره تسهیلات نوسازی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در اجلاس سراسری انبوه‌سازان، سعید روستا عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به جلسات مشترک این شرکت با کانون گفت: با توجه به اینکه این کانون به عنوان بخش اجرایی کشور محسوب می‌شود ما جلسات زیادی با آنها برگزار کردیم و عقیده داریم که برای پیشرفت و پیشبرد برنامه‌ها باید بخش خصوصی جدی‌تر وارد کارزار شود.

وی ادامه داد: 140 هزار هکتار از اراضی کشور در قالب 2700 محله با جمعیتی نزدیک به 21 میلیون نفر و به اندازه مساحت 30 درصد شهرهای کشور در برنامه بازآفرینی کشور قرار دارد که این مسئله را نمی‌توان با سازوکارهای سنتی به سرانجام رساند و از آنجا که سالانه باید 10 درصد از محلات و بافت‌های فرسوده بازسازی شوند باید راهکار جدیدی در نظر گرفت.

وی با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه گفت: در این قانون تاکید شده بود که سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده باید بازسازی و احیا شود اما آمارها نشان می‌دهد که در این حوزه توفیق چندانی نداشتیم. از سوی دیگر تاکنون بیش از 270 هزار فقره تسهیلات نوسازی پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: سال‌ها با الزامات مالی و ابزار قانونی نمی‌توان این بافت‌ها را احیا کرد و باید از ظرفیت توسعه‌گران استفاده شود. مسکن یک کالایی است که باید به صورت تخصصی و به طور ویژه به آن نگاه شود و از تمام ظرفیت انبوه‌سازان استفاده شود.

وی با اشاره به عدم توفیق در احیای بافت فرسوده گفت: یکی از دلایل این عدم موفقیت عدم استفاده از ظرفیت کاری مشترک و تعریف مشترک از کارها بود زیرا با استفاده از این ابزارها می‌توانستیم مشکلات را برطرف کنیم. من فکر می‌کنم باید متناسب با تجارب کشورهای دیگر بازسازی بافت فرسوده را پیش ببریم.

روستا افزود: 2100 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی صرفاً برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کارسازی شده است و موافقتنامه‌های آن اخذ شده ضمن آنکه 1500 میلیارد تومان دیگر منابع برای توسعه و تجهیز خدمات روبنایی و زیربنایی بافت‌های فرسوده در دستور کار سازمان مدیریت قرار گرفته و امیدواریم به زودی موافقتنامه‌های آن صادر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز