خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل عمران شهر جدید هشتگرد:

افتتاح قطار شهری هشتگرد در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۴۹۷

مدیرعامل عمران شرکت شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه از هر امکاناتی برای افتتاح قطار شهری هشتگرد در آینده نزدیک استفاده می‌کنیم، گفت: اولویت پروژه‌های عمرانی در شهر جدید هشتگرد راه‌اندازی قطار شهری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، داود صفدری در همایش سرمایه‌گذاری در شهر جدید هشتگرد با رویکرد تحول پیمانکاری به شراکت در توسعه با بیان اینکه هشتگرد این پتانسیل را دارد که مرکز توسعه غرب کلانشهر تهران و کرج باشد، اظهار داشت: نظام توسعه شهری در کشورمان در سال‌های گذشته تکیه بر نقش دولت‌ها بوده است و اگر امروز بخواهیم با همین استراتژی پیش برویم به طور قطع در توسعه شهری با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه در فحوای برنامه ششم هم شاهد تغییر کارکردها از تکیه بر بخش دولتی به سمت بخش خصوصی هستیم، گفت: مهمترین سیاست ما اجرای این اهداف ذکر شده در برنامه ششم توسعه است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با تاکید بر اینکه نگاه توسعه‌ای باید از نظام پیمانکاری به سمت مشارکت با بخش خصوصی تغییر کند، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم.

صفدری با تاکید بر اینکه امروز شهرهای جدید در حوزه خدمات شهری با مشکل مواجه هستند، ادامه داد: خدمات شهری در کالبدی به صورت نامتوازن به اجرا رسیده‌اند که باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی این پروژه‌ها را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه افتتاح قطار شهری هشتگرد – تهران مهمترین پروژه شرکت عمران شهرهای جدید است، گفت: این پروژه در اولویت قرار دارد و از تمام امکانات برای افتتاح این پروژه در آینده نزدیک استفاده می‌کنیم.

 همچنین در ادامه این همایش خسرو ارتقایی معاون عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه در بین چهار شهر جدید اطراف تهران شهر جدید هشتگرد از پتانسیل بالایی برای انتقال جمعیت برخوردار است، گفت: این شهر می‌تواند برای سایر شهرهای جدید الگوساز باشد.

وی ادامه داد: شهر جدید هشتگرد از موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی برخورد است و در مجاورت شبکه آزادراهی قرار دارد که می‌تواند دسترسی‌های خوبی برای ساکنان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه هر چند در مقطعی استقبال از شهر جدید هشتگرد رو به افول بود، اظهار داشت: هنوز هم شهر جدید هشتگرد برای سرمایه‌گذاری دارای پتانسیل‌های قابل توجهی است و باید هویت جدید برای این شهر تعریف شود.

وی با تاکید بر اینکه دخالت دولت در همه پروژه‌ها تاثیر مثبت ندارد،اظهار داشت: می‌توانیم موضوع حاشیه‌نشینی در اطراف کلان‌شهرها را با توسعه شهرهای جدید برطرف سازیم.

ارتقایی ادامه داد: جمعیت استان البرز در مساحت پنج هزار مترمربعی چیزی حدود سه میلیون نفر است که باید نسبت به ایجاد امکانات جدید در این منطقه اقدام کنیم.

وی با اشاره به پروژه قطار شهری هشتگرد – تهران تاکید کرد: افتتاح این پروژه می‌تواند آ‌هنگ توسعه هشتگرد را سریع‌تر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز