خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی بانک اعلام کرد:

پرداخت ۳۲۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک قرض الحسنه مهر ایران

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۲۷۷

بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که در یازده سال فعالیت خود در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی، گام‌های موثری در راستای توانمندسازی نیازمندان واقعی جامعه و کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور با حمایت از زمینه‌های اشتغالزایی برداشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک با در دستور کار قرار دادن پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغالزایی و کارآفرینی، کمک به ارتقاء و بهبود معیشت خانواده از طریق تامین مالی برای رفع مایحتاج ضروری، حمایت از مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، رشد شاخص‌های سلامت با حمایت از بهداشت و درمان، کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق توانمندسازی زندانیان جرائم غیرعمد و... اقدامات شایسته ای برای توانمندسازی اقشار متوسط و ضعیف جامعه با رویکرد توسعه اقتصادی در کشور داشته است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در طول یازده سال فعالیت مطلوب خود در عرصه بانکداری اسلامی در بستر قرض‌الحسنه بالغ بر ۴ میلیون ۱۹۲ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۳۲۸ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده که ۳ میلیون و ۴۷۲ هزار فقره آن به اعتبار ۲۹۸ هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال با هدف کمک به شاخص‌های اقتصادی خانواده‌ها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم پرداخت شده است.

باتوجه به نقش قرض‌الحسنه و تامین مالی ارزان‌قیمت برای تهیه مایحتاج ضروری بخصوص در زمینه‌های اشتغالزایی، کارآفرینی و کسبه و صنوف، این بانک سال‌گذشته نزدیک به ۷۵۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۸۲ هزار میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف پرداخت کرده است. امسال نیز برای کمک به رشد و بهبود شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی کشور به اعطای یک‌میلیون فقره وام قرض الحسنه با اعتبار بالغ بر یکصد هزار میلیارد ریال تعهد نموده است که در یازده ماه گذشته بیش از ۹۷۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

با استقبال مردم از خدمات و طرح‌های تسهیلاتی متنوع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از زمان تاسیس تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر از هموطنان به سپرده‌گذاری و افتتاح حساب در شعب این بانک مبادرت کرده‌اند که بالغ بر ۶۸ درصد آنان از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک نیز استفاده کرده اند.

شایان ذکر است، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف جذب و تخصیص منابع قرض الحسنه از طریق مشارکت ۱۰ بانک بزرگ کشور با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و در حال حاضر ۵۳۰ شعبه فعال به امر خدمت رسانی مشغول است.

کفایت سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۹۵ نزدیک به ۴۰ درصد است و با توجه به الزام بانک مرکزی مبنی بر رعایت نسبت ۳۰ درصدی دارایی‌های غیر منقول به سرمایه اسمی بانک، این نسبت به میزان ۲۸ درصد سرمایه کنترل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز