خبرگزاری کار ایران

از سوی شورای عالی نظارت؛

شرط شرکت در انتخابات نهمین دوره اتاق‌های بازرگانی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۸۰۰

برای شفافیت در انتخابات و نقش‌آفرینی بیشتر اتاق بازرگانی فقط ۱۸ ماه سابقه عضویت، شرط شرکت در انتخابات نهمین دوره اتاق‌های بازرگانی اعلام شد.

به گزارش ایلنا، این تصمیم در سومین جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق ایران گرفته شد.

بنابراین گزارش مقرر شد حداقل سابقه عضویت مستمر تا روز انتخابات (نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ۹۷.۱۲.۱۱)، برای رای دهندگان حقیقی ۱۸ ماه در نظر گرفته شود.

رییس سازمان ملی استاندارد در این جلسه با بیان اینکه، این تصمیم باعث شفافیت بیشتر و جلوگیری از ایجاد شبهه می شود.

نیره پیروزبخت با تاکید بر اینکه بخش‌خصوصی باید به کمک دولت بیاید، تصریح کرد: بخش‌خصوصی اگر با شفافیت به مردم خدمت کند در راستای خدمات دولت گام موثری  برمی‌دارد.

پیروزبخت با اشاره به اینکه شفافیت و انتخاب اصلح‌ترین‌ها در اتاقهای بازرگانی باعث تقویت بخش‌خصوصی خواهد شد، افزود: برای کمک به اقتصاد کشور، بخش‌خصوصی باید برخی وظایف دولت را  برعهده بگیرد.

در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان ملی استاندارد، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و نایب رییس اتاق ایران حضور داشتند با اصلاح متن بند ۵/۶ آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق ایران و اتاق‌های شهرستان مصوب ۹۳.۱۰.۱۵، حداقل سابقه عضویت برای شرکت در انتخابات دور نهم از یک‌سال عضویت مستمر به ۱۸ ماه سابقه عضویت تغییر یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز