خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح کرد:

نگران‌کننده بودن توسعه اراضی بیابانی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۰۶۰

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: توسعه اراضی بیابانی در استان قزوین نگران کننده است و برای جلوگیری از گسترش آن و نیز رفع آلودگی کارخانه سیمان باید اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، داود محمدی امروز پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که با حضور معاون رئیس جمهور در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مهار آب از سرشاخه‌های شاهرود به ظرفیت ۸۸۰ میلیون مترمکعب از کارهای مهمی است که باید در استان پیگیری و عملیاتی شود که مطالعات فاز اول آن انجام شده ولی بسیار کند پیش می رود که از معاون رئیس جمهور انتظار مساعدت داریم.

وی افزود: از محدوده جنوب شهرستان آبیک به سمت بوئین‌زهرا شاهد بیابانی شدن اراضی به وسعت ۱۰۰ هزار هکتار هستیم و باید از توسعه آن جلوگیری شود در غیر این صورت برای تهران و البرز هم مشکل ساز می شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یادآورشد: در استان دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا داریم که کم است و باید شهرستان‌ها هم به این دستگاه‌ها مجهز شوند و امروز به‌دلیل مشکلات آب باید به قنوات و چشمه‌سارها توجه بیشتری کرده و آنها را احیا کنیم زیرا در این شرایط منبع آبی خوبی بشمار می‌رود.

محمدی یادآورشد: با تامین اعتبار برای لایروبی قنوات باید اقدام شود و درباره تصفیه خانه شهر صنعتی البرز هم باید اذعان کرد که این ظرفیت پاسخگوی حجم فاضلاب ورودی نیست.

وی اضافه کرد: برای توسعه بوستان باراجین هم نیازمند کمک ومساعدت هستیم و برای رفع آلودگی سیمان آبیک که نگران کننده است امیدواریم دستور لازم صادر شود.

نماینده قزوین در مجلس تصریح کرد: قرار بود ۵۰ درصد اعتبارات آلایندگی کارخانه سیمان به قزوین داده شود که اجرایی نشده و امیدواریم آخرین وضعیت آلایندگی کارخانه سیمان آبیک بزودی مشخص و تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: جاده قزوین به الموت و تنکابن که مسیر این استان به مازندران را به نصف کاهش می‌دهد در محدوده استان می‌تواند پیوست محیط زیست آن آماده شود و جاده رحیم‌آباد به کلاچای هم امیدواریم به ادامه کار منجر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز