خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

سرانه ورزشی استان مرکزی افزایش یافته اما کافی نیست/ افتتاح ۵۱ خانه‌ورزش روستایی

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۷۲۷

عابد حقدادی گفت: حدود ۲.۵ سانتیمتر به سرانه ورزشی استان مرکزی افزوده شد اما این میزان هنوز کافی نیست.

به گزارش ایلنا از اراک، مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که شامگاه چهارشنبه 24 بهمن برگزار شد گفت: تاکنون ۱۱۱ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که برخی از این پروژه‌ها از نظر برخی کارشناسان توجیه اقتصادی ندارد.

حقدادی افزود: برای اجرای طرح های ورزشی در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای حوزه ورزش و جوانان استان مرکزی تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: تا امروز در سطح استان مرکزی ۱۷ پروژه به بهره برداری رسیده که ۳ پروژه به طور کامل توسط خیرین تکمیل شدند و ۱۴ پروژه نیز توسط دولت تهیه شد که تعدادی از این پروژه‌ها عبارتند از: سالن ورزش گوار، زرندیه، فرنق؛ زمین چمن داود آباد و خنداب و ... که عمده این پروژه‌ها در دولت نهم و دهم کلید خورده بودند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه در مجموع با این پروژه‌ها حدود ۲.۵ سانتیمتر به سرانه ورزشی استان مرکزی افزوده شد که این میزان هنوز کافی نیست، ادامه داد: در ساوه وضعیت سرانه ورزشی مطلوب نیست و نسبت به آن شهرستان‌های دلیجان، تفرش و آشتیان در وضعیت بهتری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه حدود اعتبارات ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه‌های افتتاح شده در دهه فجر است، بیان کرد: حدود ۴۵ مکان ورزشی بازسازی شده است که سالن امام خمینی تفرش، استخر آشتیان وسالن ورزشی شهدا در دلیجان از پروژه‌های شاخص‌های آن‌ها هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین هم اکنون ۱۱۱ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان مرکزی در دست اجرا و احداث است.

حقدادی با بیان اینکه امسال ۵۱ خانه ورزش روستایی افتتاح شده و با وجود منابع محدود بهره برداری از ۱۰ خانه‌ دیگر مد نظر است، تصریح کرد: خانه ورزش روستا طرحی است با امکانات حداقلی که در تلاش هستیم با کمک دهیاری و تمام ارگان‌های مربوطه بیشتر جنبه فراغتی را فراهم بیاورد.

اظهار داشت: ۸۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان مرکزی فعالیت دارند که از این تعداد ۶۰ درصد را آقایان و ۴۰ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. همچنین ۱۸ درصد جمعیت استان مرکزی نیز در ورزش همگانی فعالیت دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: طی نیمه اول سال جاری ۱۹۶ ورزشکار استان مرکزی، از سوی کمیته فنی فدراسیون های ورزشی به اردوهای مختلف ورزشی دعوت شدند.

حقدادی خاطرنشان کرد: در حوزه رقابت های ورزشی برون مرزی هم ۲۱ ورزشکار در رقابت های آسیایی، ۲۵ ورزشکار در مسابقات جهانی و ۶۲ ورزشکار در تورنمنت های بین المللی حضور یافتند که در این ارتباط ۱۱ عنوان جهانی و بین المللی از سوی ورزشکاران استان مرکزی کسب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان داشت: طی امسال سه رقابت بین المللی از جمله شطرنج بین المللی جام آفتاب و جام کشتی یادگار امام به میزبانی استان مرکزی برگزار شد.

وی ادامه داد: میزبانی مسابقات بین المللی در سال آینده نیز استمرار دارد و با توانمندی بیشتر براساس اولویت ها و شاخص هایی که داریم پیگیری می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: همچنین در سال جاری ۱۳ نماینده استان مرکزی در مسابقات پارا آسیایی و پارالمپیک جاکارتا حضور داشتند که موفق به دریافت مدال های رنگارنگ شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: نوروز سال جاری در موضوع ورزش جام نوروزی، ۲۵۰ روستای استان مرکزی میزبان برگزاری مسابقات بودند. همچنین هم اکنون ۱۱ تیم ورزشی در لیگ های برتر و ۱۸ تیم نیز در لیگ های دسته یک کشور حضور دارند.

حقدادی بیان داشت: المپیاد استعدادیابی نخبگان برای نخستین توسط وزارت ورزش و جوانان در کشور راه اندازی شد که این روند می‌تواند در تقویت بنیه ورزشی مسابقات قهرمانی کشور در رده های مختلف سنی موثر است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ تیم استان مرکزی در مسابقات المپیاد استعدادیابی ورزشی شرکت داشتند، افزود: رهاورد ورزشکاران استان مرکزی از این رقابت‌ها، بیش از ۵۰ مدال افتخار است. همچنین استان مرکزی طی سال جاری میزبان بیش از ۱۰۰ رویداد ورزشی کشور بود.

حقدادی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در سال ۹۲ در استان مرکزی ۱۲ سمن ورزشی و جوانان فعال بود که هم اکنون این رقم به ۵۶ سمن افزایش یافته و سمن ها در حوزه جوانان در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، علمی، هنری، مشاوره ای و... فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۵ طرح از سوی جوانان در زمینه های مختلف  ارائه شده است که ۳۲ طرح مصوب شده و قرار است ۱۶ طرح از سوی وزارت ورزش و جوانان اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز