خبرگزاری کار ایران

در ۲۳ بهمن ماه؛

سایپا به رکورد تولید ۲ هزار دستگاه خودرو در روز رسید

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۶۶۱

گروه خودروسازی سایپا، روز گذشته توانست با تولید بیش از دو هزار دستگاه خودرو، به یک رکورد قابل‌توجه آن‌ هم در ایام تحریم و محدودیت‌های شدید پیش روی این صنعت، دست یابد.

به گزارش ایلنا، گروه خودروسازی سایپا روز گذشته توانست با تولید بیش از دو هزار دستگاه خودرو به یک رکورد قابل‌ توجه آن‌ هم در ایام تحریم و محدودیت‌های شدید، دست یابد که این موفقیت، در شرایطی رقم خورده که تغییر مدیرعامل سایپا در آخرین روز دی‌ماه، نگرانی‌های شدیدی در خصوص عدم ثبات مدیریت در این خودروسازی ایجاد کرده و بسیاری از صاحبنظران به این اقدام هیأت‌مدیره سایپا انتقاد کردند.

اما با گذشت کمتر از یک‌ ماه از انتصاب سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، به‌تدریج این گروه در حال رشد فعالیت‌های تولیدی خود است و توانسته تیراژ محصولات خود را به بیش از دو هزار دستگاه در روز برساند که این رشد تولید، نتیجه چند اقدام برنامه‌ریزی‌شده است که در این تفسیر به آن می‌پردازیم.

نخست آنکه مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا برنامه‌ریزی‌های مناسبی در زمینه هدایت درآمدها و سرمایه در گردش این گروه به خطوط تولید انجام داد و توانست چرخه پرداختی به قطعه‌سازان و تأمین قطعات مدنظر تولید را تسریع بخشد؛ فراموش نباید کرد تیم مدیریت کنونی سایپا، پیشتر نیز تجربه فعالیت و رشد تولید در ایران‌خودرو در زمان تحریم‌های قبلی را باخود به همراه داشته و  می‌داند چگونه می‌تواند در دوران محدودیت و تحریم، جریان تولید را حفظ کند.

از سوی دیگر، مدیران کنونی سایپا ارتباط مناسبی با شرکت‌های قطعه‌سازی دارند؛ چه آنکه بلافاصله پس از انتصاب سیدجواد سلیمانی به‌عنوان مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیران ارشد شاغل در این صنعت، حمایت خود را از این انتخاب اعلام کرده و آمادگی شرکت‌های قطعه‌ساز برای همکاری با سایپا را برشمردند.

در کنار آن، دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این هفته‌ها، انجام یک سلسله حمایت‌های مناسب از صنعت خودروسازی را در دستورکار قرار دادند که می‌توان به پرداخت کمک مالی، تسریع در ترخیص قطعات خریداری‌شده از خارج و همچنین اختصاص مبلغ دو هزار میلیارد تومان اشاره کرد؛ البته نباید فراموش کرد که حفظ و ادامه روند حمایت دولت و وزارت صنعت، یکی از پیش‌شرط‌های اصلی بهبود فعالیت در صنعت خودروسازی است و می‌تواند در کوتاه‌مدت مشکلات موجود را حل کند و در درازمدت نیز موجب توسعه فعالیت‌های صنعت خودرو شود.

به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین پیام افزایش تولید خودرو در سایپا، بهبود وضعیت کلی تولید و تسریع در پاسخ‌گویی به تعهدات معوقه این گروه باشد؛ علاوه بر آن، نباید از نظر دور داشت که این افزایش تولید زمینه رشد عرضه خودرو به بازار را نیز فراهم خواهد کرد و احتمالاً تا چندماه آینده بازار محصولات گروه سایپا را به آرامش و تعادل خواهد رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز