خبرگزاری کار ایران

استراتژی ۴ گانه دبیرخانه کمیسیون انجمن‌های گروه علوم پزشکی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۹۹۳

دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه علوم پزشکی با اشاره به سیاست های کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی مبنی بر عدم افزایش بی رویه تعداد انجمن ها و متمرکز کردن انجمن های منشعب از یک رشته مادر، اقدامات این دبیرخانه در یک سال گذشته را برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، سید جلیل حسینی دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه علوم پزشکی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این دبیرخانه در یک سال گذشته مبنی بر ارتقا و سالم سازی روند انجمن های علمی،استراتژی توانمندسازی کارشناسی انجمن های علمی، بین المللی سازی واقعی انجمن ها و واگذاری امور به انجمن های علمی را از برنامه های در دست اقدام دبیرخانه کمیسیون انجمن های پزشکی طی این مدت عنوان کرد.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه علوم پزشکی با اشاره به برگزاری دوره ای مجامع عمومی و فوق العاده انجمن ها اظهار داشت: اطلاعات به روز شده انجمن ها و اخبار دبیرخانه کمیسیون در سایت کمیسیون بارگذاری شده است که طی آن ارتباط نزدیک بین دبیر کمیسیون و روسای انجمن ها و کارشناسان دبیرخانه با منشی های انجمن ها برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵ انجمن گروه پزشکی انتخابات خود را به صورت الکترونیک برگزار کرده اند، تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد انجمن ها برگزاری انتخابات الکترونیک را در مجامع فوق العاده خود به تصویب رسانده اند و این موضوع با همت و دقت هر چه تمام در بین انجمن های دیگر پیگیری می شود.

حسینی با اشاره به تشکیل کمیته های اخلاق حرفه ای در انجمن ها، حضور ناظرین دبیرخانه (اعضای هیات مدیره انجمن ها) در مجامع عمومی و فوق العاده انجمن ها را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: سیاست کلی کمیسیون انجمن های پزشکی، عدم افزایش بی رویه تعداد انجمن ها و همگرایی و هم افزایی انجمن های منشعب از یک رشته مادر در یک انجمن است که بر این اساس، سعی کردیم از تشکیل چندین انجمن در یک رشته جلوگیری شود و به طور کلی همگرایی خوبی در همکاری بین رشته ای را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر وجود انجمن های بین رشته ای افزود: درخصوص اینکه یک انجمن بین رشته ای چگونه ایجاد شود که انجمن های مادر مرتبط به هم در آن نقش داشته باشند، به مدلی دست یافتیم که مراحل تصویب آن انجام شده و به زودی ابلاغ می شود.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی اظهار داشت: همچنین در سه ماه آینده جلساتی را درخصوص کمیته های انتخابات انجمن ها و توانمندسازی منشی ها و اعضای هیات مدیره انجمن های پزشکی برگزار خواهیم کرد.

 حسینی، موضوع واگذاری امور وزارت به انجمن های علمی را مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم فرآیند واگذاری امور را در مورد انجمن هایی که روند فعالیت هایشان را به طور منظم به پیش می برند به تدریج اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر روابطه دو سویه بین دبیرخانه کمیسیون و انجمن های علمی پزشکی در جهت همکاری و هماهنگی با وزارت عنوان کرد: اگر در روند همکاری ها مشکلی وجود داشته باشد، از طریق معاونت درمان و یا سازمان نظام پزشکی آنها را بر طرف می کنیم. همچنین تلاش همکاران ما در دبیرخانه کمیسیون انجمن های علمی این است که فلسفه همگرایی رشته ای و تخصصی را حاکم کنیم تا بتوانیم به اهداف مد نظر در پیشبرد برنامه های طرح تحول سلامت و نوآوری در آموزش پزشکی و اجرای استراتژی های ۴ گانه دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز