خبرگزاری کار ایران

اینجا رئال مادرید؛ خبری از کهکشان نیست

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۶۲۶

در پنج فصل اخیر بارسلونا 383 میلیون یورو بیشتر از رئال مادرید برای خرید بازیکنان پول داده است.

به گزارش ایلنا، اگر سابقه رئال مادرید این تیم را به‌عنوان یک خریدار بزرگ ثابت کرده بود، در سال‌های اخیر سبک کارشان را عوض کرده‌اند. گرت بیل با 101 میلیون یورو در تابستان 2013 خریداری شد تا گران‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید شود. آنها خامس رودریگس را بعد از درخشش بهت آورش در جام جهانی 2014 با 80 میلیون یورو خریدند و برای وینیسیوس جونیور 45 میلیون یورو به فلامنگو پول دادند اما این خریدها برای رئال مادرید نادر شده‌اند. یک دلیل آن تلاش فلورنتینو پرس برای بازسازی سانتیاگو برنابئو است که می‌خواهد اعضای هیات مدیره باشگاه را متقاعد کند باشگاه 575 میلیون یورو زیر قرض برود.

بارسلونا اما پول هنگفتی برای خریدن بازیکنان می‌دهد که هر سال افزایش هم می‌یابد، این تیم از سال 2014 نسبت به رئال مادرید 384 میلیون یورو پول بیشتری برای خریدن بازیکنان اختصاص داده. آنها نیمار را با 222 میلیون یورو به پاری‌سن‌ژرمن فروختند اما عثمان دمبله را با 160 میلیون یورو و کوتینیو را با 145 میلیون یورو به ترتیب از بوروسیادورتموند و لیورپول خریدند؛ همچنین برای مالکوم 41 میلیون یورو، لنگله 36 میلیون یورو و آرتور 31 میلیون یورو پرداخت کردند.

بارسلونا در پنج فصل اخیر یعنی از 2015-2014 تا 2019-2018 برای خرید بازیکنان 877 میلیون یورو پول داده در حالی که 472 میلیون یورو نیز از فروش بازیکنان پول گرفته یعنی 405 میلیون یورو بیشتر از فروش، خریده است. رئال در این مدت 493 میلیون یورو برای خریدن بازیکنان پرداخته اما 429 میلیون یورو از فروش بازیکنان به دست آورده و تنها 64 میلیون یورو پول پرداخته.

اتلتیکومادرید هم در این دوره، 577 میلیون یورو بازیکن خریده و 446 میلیون یورو از فروش بازیکن به دست آورده یعنی 131 میلیون یورو خرج کرده است.

منبع منبع:آ.اس
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز