خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم «پالتو شتری» مطرح شد؛

فیلمسازی در ایران یک اتفاق است تا انتخاب

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۷۸۸

نشست خبری فیلم «پالتو شتری» با حضور عوامل آن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «پالتو شتری» با حضور مهدی علی میرزایی (کارگردان)، مجید شیخ انصاری (تهیه‌کننده)، سام درخشانی، لیندا کیانی، افسانه چهره‌آزاد، شاهرخ فروتنیان و برخی دیگر از عوامل این فیلم با اجرای منصور ضابطیان در آخرین سانس از هفتمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

مهدی علی میرزایی (کارگردان) در این نشست گفت: از ساختن این فیلم هدف خاصی نداشتم. یک داستان داشتم که در یکی از مجلات معتبر ادبی کشور چاپ شده بود و بازخوردهای خوبی داشت، ظرفیت‌های دراماتیکش را گسترش دادم و آن را به عنوان اولین فیلم خود ساختم.

وی همچنین درباره برخی کلمات نامناسب استفاده شده در فیلم بیان کرد: من نمی‌دانم منظور از این کلمات چیست. به لحاظ تجربی شاید فیلم سن‌دار باشد اما تجربه‌ای که دو شخصیت در داستان فیلم می‌گذرانند به نوعی می‌تواند برای جوان‌ها جذاب‌تر باشد. چراکه شاید برای نوجوانان هنوز آن اتفاقات رخ نداده باشد و با موقعیت‌های درامی که بین دو شخصیت هست، ارتباط برقرار نکنند.

این کارگردان درباره شخصیت‌پردازی کاراکترها نیز توضیح داد: برای شخصیت‌پردازی باید بگویم، که اول اینکه درام سبب می‌شد شخصیت را در یک موقعیت تجسم کنم و بپرسم چه لازم دارد. دوم اینکه به کسانی که از فکر و فلسفه فیلسوفان یا اندیشمندانی که زمینه سو‌ءتفاهم در فلسفه‌شان زیاد است، رجوع می‌کردم و به تفکر آنها فکر می‌کردم. سوم از ما‌به‌ازاهای بیرونی که زیاد هم هستند استفاده می‌کردم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که نویسندگی سخت‌تر بوده یا کارگردانی، گفت: فیلمسازی ادامه نویسندگی است و من در طول فیلم این موضوع را بسیار درک کردم.

این کارگردان در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره ضربه‌هایی که پایبندی زیاد او به مفهوم اولیه فیلم به «پالتو شتری» وارد کرده، اظهار داشت: در فیلم‌های دیگری که می‌نوشتم و دیگران می‌ساختند، یک صنف تحصیلکرده را می‌دیدم که بدنه سینماروی ما را تشکیل می‌دادند. خیلی از کمدی‌ها این افراد را جدی نمی‌گیرند و از کنار آنها می‌گذرند. بعضی دفاتر فیلمسازی می‌گویند ما کمدی آدم‌های احمق را دوست داریم. من فکر کردم گفتمان فیلم می‌تواند در فضایی باشد که برای قشر تحصیلکرده جذاب باشد. البته باید ببینم در اکران عمومی برای فیلم چه اتفاقاتی می‌افتد.

مجید شیخ انصاری (تهیه‌کننده) نیز درباره شرایط ساخت این فیلم گفت: فیلمسازی در ایران بیشتر برای عوامل به خصوص کارگردان و تهیه‌کننده یک اتفاق است تا انتخاب. ما به محض اینکه شرایط حداقلی پیش بیاید ساخت را شروع می‌کنیم. شرایط قبل از عید آماده شد و بلافاصله بعد از عید کلید زدیم و کار پیش رفت. 

وی درباره وضعیت اکران فیلم بیان کرد: به‌طور کلی فضای جشنواره امکان یک بازخورد جدی‌تر را به ما می‌دهد که برای ما بررسی می‌شود. حس کنیم این فیلم احتمالا در نیمه اول سال آینده اکران شود.

سام درخشانی نیز در بخش دیگری از نشست درباره تجربه کار کردن با یک کارگردان کار اولی گفت: من مهدی علی میرزایی را خیلی وقت است که می‌شناسم. به عنوان نویسنده فی‌المدت معلوم را نوشته بودند و قبل از این کار در یکی از نوشته‌هایشان یعنی تخته گاز بازی کرده بودم. به همین دلیل با نوع کار ایشان آشنا بودم. خیلی خوشحال شدم چون وقتی یک نویسنده‌ای بخواهد فیلمی بسازد قطعا یک فیلمنامه خوب برای خودش کنار می‌گذارد و من خوشبخت بودم که توانستم در این کار بازی کنم و از نتیجه هم راضی هستم.

لیندا کیانی هم درباره تجربه بازی در «پالتو شتری» گفت: بی اغراق باید بگویم از معدود کارهایی بود که آنقدر پشت صحنه آرامی داشت که من روزشماری می‌کردم که آفیش باشم. آنقدر همه چیز آرام پیش می‌رفت و لذتبخش بود که خیلی کار را دوست داشتم. بی‌اغراق می‌گویم سام یکی از بهترین پارتنرهایی بود که تا به حال داشته‌ام. سام به من خیلی کمک کرد و آنقدر با آرامش تمرین کردیم تا خروجی که دیدید را نتیجه داد.

بانیپال شومون هم در این نشست درباره اینکه امسال چهار بار در جشنواره حضور داشته گفت: فکر می‌کنم کار خدا بوده است. گذشته کاری من به تئاتر مربوط می‌شود و اکنون دو سه سالی است که جدی تر کار تصویر را انجام می‌دهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز