خبرگزاری کار ایران

در جلسه‌ای مشترک مطرح شد؛

تاکید بر لزوم حل مشکلات تاکسیرانان رشت/ آغاز مطالعه روی طرح تاکسی‌یار

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۶۶۷

جلسه بررسی و حل مشکلات تاکسیرانان رشت در دفتر آیت الله فلاحتی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، نماینده ولی‌فقیه با اشاره به تعدد مشکلات تاکسیرانان رشت و پیگیری‌های این قشر خدوم در راستای حل معضلات موجود خواستار ارائه راهکار و حل مشکلات این طیف توسط مسئولان و متولیان امر شد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه تاکسی‌های شهری نقش ویژه‌ای در تسهیل عبور و مروز شهروندان دارند، اظهار داشت: این قشر سال‌هاست مورد اعتماد مردم بوده و در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند و باید با برنامه ریزی کارشناسی و آسیب شناسی مشکلات فعلی آنها را رفع کرد.
 
وی با اشاره به اربعین انقلاب اسلامی خواستار توجه بیش از پیش مسئولین به معضلات شهری شد و به حل بحران بازار، تراکم ترافیک در خیابان های شهر و مشکلات تاکسیرانان به عنوان معضلات اصلی موجود تاکید کرد.
 
رییس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک دهه فجر خدمت به مردم را وظیفه‌محوری مسئولان دانست و بر ادامه راه شهدای انقلاب تاکید کرد.
 
سید امیر حسین علوی بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع و دغدغه اعضای شورا نگاه ویژه‌ای به تاکسی‌های شهر وجود داشته و مدیریت‌شهری همواره در حال تدوین سیاست‌های حمایتی از این قشر خدوم بوده‌اند چرا‌که تاکسیرانان از دیدگاه مدیریت شهری جایگاه ویژه‌ای در شهر دارند.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه امروز نیز تعامل مناسبی بین مجموعه شورای‌شهر رشت، سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری و تاکسیرانان وجود دارد. لیکن به‌دلیل حجم مشکلات و انباشت مطالبات این قشر این تعامل باید به شکلی هدفمند به سمت حل مشکلات این قشر پیش برود و حل مشکلات آنها یقینا مستلزم تعامل بین دستگاه‌های متولی است.
 
رییس شورای شهر با ذکر اینکه مطالعه روی طرح تاکسی‌یار مدتی است آغاز شده و به نتایج قابل قبولی رسیده با اشاره به آسیب‌شناسی‌های انجام شده درباره تجربه ناموفق طرح‌هایی همچون گشت‌های بازرسی تاکسیرانی خواستار همکاری پلیس‌راهور و نیروی‌انتظامی برای ایجاد وجه قانونی برای افرادی شد که از بین رانندگان تاکسی انتخاب می‌شوند و ماموریت آنها ساماندهی خطوط و جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی روی ایستگاه‌های تاکسی است.
 
نماینده تاکسیرانان نیز با تقدیر از پیگیری و توجه نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان درباره حل مشکلات تاکسیرانان، مسافربرهای شخصی و تاکسی‌های اینترنتی را اصلی‌ترین مشکلات موجود برای تاکسیرانان دانست که عدم حل آن باعث ایجاد خلل در زندگی و معیشت این قشر خواهد شد.
 
دیگر نماینده تاکسیرانان با ذکر اینکه انتظار همکاری بیشتر از سوی دادگستری را داریم، افزود: متاسفانه برای مشکلات ما تعامل مناسب و مکفی بین دستگاه‌های متولی وجود ندارد و این موضوع حلقه مفقوده مشکلات تاکسیرانان است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز