خبرگزاری کار ایران

زینب لک مدیر بخش فرهنگی امور پناهندگان استانداری تهران شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۵۷۳

زینب لک (کارگردان، پژوهشگر و مدیر روابط عمومی و رسانه) طی حکمی به‌عنوان «مدیر بخش فرهنگی امور پناهندگان» استانداری تهران منصوب شد.

به گزارش ایلنا، زینب لک (کارگردان تئاتر) که پیش از این به عنوان مدیر رسانه استانداری تهران و مدیر روابط عمومی اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و دبیر چهارمین جشنواره فرهنگی هنری افغانستان‌شناسی سال ۹۳ در استان تهران فعالیت داشته است طی حکمی به عنوان «مدیر بخش فرهنگی امور پناهندگان» استانداری تهران منصوب شد.

زینب لک با اشاره به فعالیت‌های این بخش در ایران گفت: بخش فرهنگی امور پناهندگان شامل فعالیت‌های پناهندگان در حوزه تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی است که در قالب جشنواره‌های فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقات فرهنگی فعالیت خود را از سال ۹۵ آغاز کرده است.  

 وی با بیان این مطلب که ما شاهد تولد نسل سوم و چهارم پناهندگان به ویژه پناهندگان کشور دوست و همسایه افغانستان هستیم اعلام کرد: در این برهه از زمان بعد از نزدیک به چهل و اندی سال هم‌زیسیتی مسالمت‌آمیز با پناهندگان کشور افغانستان، می‌بینیم که این نسل‌ها هیچ کدام، هیچ‌گونه تصویری از وطن‌شان ندارند و ایران را کشور خود می‌دانند، اما با توجه به اینکه روزی فرا می‌رسد که آنها باید برای سازندگی سرزمین‌شان افغانستان بازگردند و همچنین این این مهم، نیازمند برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی است.

لک با اشاره به کیفیت سطح آموزش این نسل‌های متولد ایران، گفت: ما باید خود را موظف بدانیم که برای  این نسل‌ها آموزش‌هایی بنیادین و اصولی را برنامه‌ریزی کنیم. متاسفانه به دلیل اینکه در این سال‌ها، اولویت در آمایش و ساماندهی قانونی پناهندگان بوده است از بخش آموزش بهینه آنها برای بالندگی خود و سرزمین‌‌شان غافل بوده‌ایم که این آسیب می‌تواند با آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی قابل جبران باشد.

این مدیر فرهنگی در ادامه سخنانش با بیان این مطلب که علاقه‌مندان حوزه فرهنگ باید شناسایی و ساماندهی شوند، به برنامه‌های آتی بخش فرهنگی اداره‌کل امور اتباع استانداری تهران اشاره داشت و تشریح کرد: بخش فرهنگی مجموعه اتباع قصد دارد در چشم‌اندازی وسیع به امور فرهنگی در قالب برگزاری جشنواره‌های سینمایی که در سال آینده جشنواره‌ای سینمایی با نام «پامیر» و همچنین جشنواره‌ای تئاتری با موضوع مهاجرت، پناهندگی و فرهنگ بومی و برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی و صنایع‌دستی را در قالب منسجم یک تقویم فرهنگی برنامه‌ریزی کند و در حال حاضر ابعاد مختلف و مناسبات آنها در حال بررسی و اقدام است. هدف این بخش شناساندن تاریخ و فرهنگ بومی افغانستان است که این مهم می‌تواند در پلتفرمی حساب شده تمامی نسل‌های کشور افغانستان در هر شرایط سنی‌ای را تحت آموزش و همراهی قرار دهد و در نتیجه این اعتماد به نفس را به آنها بدهد که همچنان می‌توانند، به آینده سرزمین مادری‌شان بیندیشند و خود سرنوشت‌ساز مام وطن باشند.

لک در پایان از جامعه فرهنگی ایران درخواست کرد که در این امر مهم خود را موظف به همراهی بدانند و برای آموزش کودکان و نوجوانان، جوانان و حتی پیران و ریش‌سفیدان پناهنده در ایران داوطلبانه حضور داشته باشند، چرا که ما اهالی و مدعیان فرهنگ و هنر وظیفه‌ای جز اشاعه انسانیت نداریم و تحقق این اشتراک فرهنگی جز در حضور و هم‌افزایی فرهنگی صورت نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز