خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری «آبژدان اندیکا» دست‌کم ۸ ماه دستمزد معوقه دارند/ شهردار: منابع مالی نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۳۶۳

کارگران شهرداری «آبژدان اندیکا» در استان خوزستان دست‌کم ۸ ماه دستمزد پرداخت نشده، دارند. این کارگران طی سه روز گذشته مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

جمعی از کارگران شهرداری آبژدان اندیکا در استان خوزستان در تماس با خبرنگار ایلنا، از چندین ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.

به گفته این کارگران، در شهرداری آبژدان حدود ۴۰ نفر در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند که دست‌کم ۸ ماه دستمزد پرداخت نشده دارند. جدا از دستمزد، عیدی سال گذشته این کارگران نیز بعد از گذشت ۱۱ ماه از سال هنوز پرداخت نشده است.

آنها همچنین از احتمال عدم پرداخت معوقات قبل از پایان سال ابراز نگرانی کردند و گفتند: مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های کارگران به وجود آورده است.

منابع مالی برای پرداخت دستمزد کارگران نداریم

شهرام ور ناصری (شهردار آبژدان اندیکا) با تایید معوقات مزدی کارگران گفت: شهر آبژدان یکی از شهرهای کوچک در استان خوزستان است که منابع مالی کافی برای پرداخت مطالبات مزدی و هزینه‌های شهرداری ندارد.

او با بیان اینکه مجموع کارگران این شهرداری به حدود ۴۰ نفر می‌رسد، افزود: ظرفیت نیروی کار شهرداری آبژدان ۱۵ نفر است اما متاسفانه در گذشته حدود ۴۰ نیروی اضافه وارد بدنه شهرداری شده که باتوجه به درآمد کم، شهرداری قادر به پرداخت حقوق این نیروها نیست..

  وی ادامه داد: با مسئولان مربوطه استانی و شهرستان از ابتدای هفته جاری پیگیری‌های زیادی انجام و نشست‌های مختلفی برگزار و مقرر شد یک ماه حقوق معوقه این نیروها پرداخت شود.

شهردار آبژدان اندیکا ضمن قدردانی از پیگیری‌های فرماندار این شهرستان گفت: قطعا با پرداخت یک ماه حقوق مشکل به صورت اساسی حل نخواهد شد بلکه مسئولان باید چاره‌ای اساسی برای رفع این معضل بیندیشند تا تمام مطالبات این افراد پرداخت شود.

شهر آبژدان یکی از شهرهای شهرستان اندیکا محسوب می‌شود که در بخش آبژدان قرار دارد، این بخش با جمعیتی بیش از ۲۳هزار نفر از بخش‌های تابعه شهرستان اندیکا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز