خبرگزاری کار ایران

دبیر کل جمعیت هلال احمر خبر داد:

خدمات‌رسانی ۴۲ کاروان سلامت در ۱۹ استان

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۹۳۴

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: ۴۲ کاروان سلامت در ۱۹ استان به کارهای درمانی و خدماتی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمودرضا پیروی، دبیر کل جمعیت هلال احمر در نشست تشریح برنامه‌ها و اقدامات جمعیت هلال احمر گفت: طی دو ماه گذشته تحولات زیادی در هلال احمر به وجود آمده است و بر اساس یکی از اصول هفت گانه هلال احمر مبنی بر کمک های بشر دوستانه به تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان پرداختیم و ۵۳۰ کلاس را به سیستم گرمایشی مجهز کردیم و ۱۵۰۰ کلاس دیگر باقی مانده که امیدواریم بتوانیم این مراحل را سپری کنیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در خصوص سیلاب در خوزستان گفت: در شهرهای سوسنگرد، شوش و هویزه بنابر اطلاع رسانی به موقع، امکانات اسکان اضطراری در این منطقه نیز ایجاد شد.

وی گفت: هلال احمر قدمت ۹۵ ساله دارد و ما وارث آن هستیم و امیدواریم بتوانیم آن را ارتقا دهیم. هلال احمر سیستمی حمایتی و خیریه‌ای است که در تمام دنیا وجود دارد و باید کمک های بشردوستانه به دیگران کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: بعد از انقلاب هلال احمر توسعه زیادی داشت و امیدواریم بتوانیم این امانت را حفظ و به آیندگان بسپاریم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر ادامه داد: به مناسبت دهه فجر در ۱۲ استان هرمزگان، گلستان، بوشهر، آذربایجان غربی، فارس، گیلان، اردبیل، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی  ولرستان به نیازمندان در مراکز توانبخشی ارائه خدمت می شود.

وی با اشاره به تاسیس کاروان‌های سلامت گفت: ۴۲ کاروان سلامت در ۱۹ استان به کارهای درمانی و خدماتی می‌پردازند، همچنین در ۱۷ استان نیز پایگاه امدادی تاسیس شده که نیروهای هلال نیز به  ارائه خدمات امداد می پردازند.

 وی در خصوص وضعیت بیمارستان دبی اظهار کرد: بیمارستان دبی بیش از ۴۶ سال قدمت دارد و یک مرکز بهداشتی برای ایرانیان خارج از کشور محسوب می شود اما بنابر برخی از قوانین سختگیرانه این بیمارستان باید تابع قوانین کشور امارات شود، اما در حال حاضر همچنان برپاست و با بیش از ۵۰ درصد تخفیف برای ایرانیان مقیم خدمات ارائه می دهد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه بیان کرد: در حال حاضر در ۱۲ استان ۳۱ مرکز جامع توانبخشی تاسیس شده به طوری که هر استان ۱ مرکز توانبخشی دارد.

وی در خصوص آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها اظهار کرد: طبق تفاهم نامه‌ای با  آموزش و پرورش قرار است آموزش و پرورش ۲ ساعت را به هلال احمر در زمینه آموزش های استاندارد به دانش آموزان اختصاص دهد.

وی در ادامه گفت: آموزش در حوادث جاده ای، زلزله و سیل بسیار مهم است. همچنین فرهنگ سازی و آموزش نیز نقش اساسی ایفا می‌کنند.

او در خصوص برنامه های نوروزی هلال احمر تصریح کرد: از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین واحدهای امدادی به صورت آماده باش در همه نقاط کشور آماده ارائه خدمت هستند.

پیروی در ادامه گفت: ارتقای نگرش نسبت به هلال احمر لازمه فرهنگ‌سازی است. برای اینکه هلال احمر جایگاه واقعی خود را پیدا کند باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز