خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس رویایی و نیمکت قدرتمند

آغاز سردرد بزرگ برانکو برای نیم فصل دوم

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۶۸۹

دوران محرومیت برای برانکو ایوانکوویچ و پرسپولیس به پایان رسید و سرمربی سرخ‌ها اکنون قادر است با تکیه بر خریدهای جدیدش شرایط مناسبی در جریان دیدارهای پیش رو برای تیمش در نظر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی باعث شد تا پرسپولیس و خصوصا برانکو ایوانکوویچ شرایط سختی را دنبال کنند و در برخی دیدارها برای شکل دادن ترکیب مناسب با چالش بزرگی مواجه باشند. این مساله خصوصا در بازی بزرگ مرحله نیمه نهایی و برابر السد قطر به وضوح قابل مشاهده بود و شاهد حضور نفرات بی‌تجربه‌ای همچون آدام همتی، حمید طاهرخانی، سعید حسین پور و احسان علوان زاده در ترکیب این تیم بودیم. اما اکنون با پایان دوران محرومیت و جذب نفرات جدید، برانکو ایوانکوویچ قادر است شرایط مناسبی برای تیمش و تغییرات احتمالی ترکیب در نظر داشته باشد.

خط دروازه؛ دو گلر آماده

در خط دروازه پرسپولیس هیچ تغییری نداشته و با اعلام ادامه همکاری توسط علیرضا بیرانوند اکنون آنها یکی از برترین دروازه‌بانان فوتبال ایران را همچنان در کنار خود خواهند دید. بوژیدار رادوشوویچ نیز به عنوان دروازه‌بان ذخیره در تلاش برای رقابت با شماره یک ملی‌پوش همچون چند وقت اخیر خواهد بود و در این میان ابوالفضل درویش‌وند کمترین شانس را خواهد داشت.

* شانس اول حضور در ترکیب در این بخش به علیرضا بیرانوند خواهد رسید و بوژیدار همانند چند فصل اخیر باید در انتظار فرصت‌های کمی باشد که به او خواهد رسید.

تقویت خط دفاعی با جذب دو بازیکن

مصدومیت محمد انصاری و حسین ماهینی باعث شده بود تا این تیم در خط دفاعی با مشکل بزرگی مواجه شود و از بازیکنان دیگر خطوط برای پوشش این مساله سود ببرد. اکنون اما با اضافه شدن مهدی شیری به عنوان یکی از مدافعان راست برتر فوتبال ایران به همراه محمد نادری باانگیزه شرایط در این خط نیز به سود سرخپوشان شده است. پرسپولیس سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده و شایان مصلح را نیز در اختیار دارد و دست برانکو کاملا برای تغییرات احتمالی باز است. خصوصا اینکه محسن ربیع خواه نیز قادر است در صورت نیاز، برای این پست به تیم کمک کند.

* شانس‌های اول ترکیب چهار نفره خط دفاعی پرسپولیس در شرایط فعلی به این ترتیب خواهد بود: شایان مصلح، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده و مهدی شیری

در این میان محمد نادری به عنوان آلترناتیو دو پست دفاع میانی و دفاع چپ باید در انتظار فرصت باشد.

ترافیک بزرگ در خط میانی

پرسپولیس بار دیگر به پشتوانه بزرگی در خط میانی خود دست یافته است. چنین شرایط ایده‌آلی را پیش از این آنها در فصل پانزدهم و شانزدهم تجربه کرده بودند که با اتکا به آن نیز موفق شده بودند حریفان را مقابل خود تسلیم کنند. اکنون پرسپولیس کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، محسن ربیع خواه، سروش رفیعی، بشار رسن، سیامک نعمتی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، آدام همتی، سعید حسین پور جزو نفرات این تیم در خط میانی هستند که انتخاب 4 بازیکن از این تعداد کار دشواری برای برانکو به نظر می‌رسد و نیازمند بالاترین حد آمادگی از سوی بازیکنان و استراتژی او مقابل حریفان دارد. در شرایط فعلی هیچ کدام از این بازیکنان نمی‌توانند خود را مدعی حضور در ترکیب اصلی بدانند و ترکیب چهار نفره متفاوتی می‌تواند در ذهن کادرفنی تیم شکل گیرد.

* شانس‌های اول حضور در ترکیب بستگی کاملی به نوع بازی حریف و سیستم در نظر گرفته شده توسط برانکو ایوانکوویچ خواهد داشت. با این حال بعید است جایگاه احمد نوراللهی و کمال کامیابی نیا دستخوش تغییری شود و دیگر بازیکنان باید در این میان به دنبال دستیابی به دو جایگاه باقیمانده باشند.

* می‌توان از ترکیب‌های چهارنفره کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی و امید عالیشاه همچون نیم فصل اول به عنوان یکی از ترکیب‌ها نام برد.

* ترکیب احمد نوراللهی در کنار سروش رفیعی، بشار رسن و مهدی ترابی دیگر ترکیبی است که می‌تواند در ادامه فصل در انتظار سود بردن از آن ماند و کاملا تهاجمی خواهد بود که البته بعید است مدنظر برانکو ایوانکوویچ باشد.

* احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، سروش رفیعی، مهدی ترابی نیز چهار گزینه دیگر ترکیب خط میانی پرسپولیس هستند.

* کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، سروش رفیعی و مهدی ترابی نیز در خط حمله دیگر گزینه احتمالی برای برانکو خواهد بود.

* کمال کامیابی نیا، سیامک نعمتی، امید عالیشاه (بشار رسن) و مهدی ترابی نیز دیگر گزینه مدنظر برای این پست می‌تواند در نظر گرفته شود.

خط حمله؛ خوشبختی محض خط حمله  

با نگاهی به اسامی خط میانی می‌توان مهاجمان کنونی پرسپولیس را خوشبخت‌ترین بازیکنان لیگ ایران دانست. بازیکنانی که می‌توانند روی بازیسازی نفراتی مثل سروش رفیعی، مهدی ترابی، بشار رسن، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی و امید عالیشاه به طریق مختلف حساب ویژه‌ای باز کنند و اگر کمی هوشیاری و ظرافت و تکنیک گلزنی و عدم فرصت سوزی داشته باشند، می‌تواند اجرا کننده جشن‌های گل بسیاری در ادامه فصل لقب گیرند.

علی علیپور، ماریو بودیمیر، محمد امین اسدی و سعید کریمی و احتمالا مهدی ترابی، بازیکنان مدنظر برانکو ایوانکوویچ در خط حمله سرخپوشان در ادامه فصل هستند که هر کدام با قابلیت‌های خاص خود، توانایی گلزنی منحصربفردی را دارا هستند.

* شانس اول زوج خط حمله پرسپولیس علی علیپور در کنار ماریو بودیمیر هستند. دو بازیکنی که البته از جهات زیادی با ویژگی‌های مشابه همراه هستند و تنها چیزی که می‌تواند آنها را خاص کند استفاده بهتر از موقعیت‌هایی است که پاسورهای بیشمار تیم نصیب آنها خواهند کرد.

* علی علیپور در کنار مهدی ترابی یا ماریو بودیمیر در کنار مهدی ترابی نیز دیگر گزینه‌های احتمالی این پست محسوب می‌شوند و دو بازیکن جوان این خط باید به دنبال فرصت‌هایی باشند که در جریان بازی احتمالا نصیب‌شان خواهد شد.

جنگ بزرگ در پرسپولیس آغاز شد

شاید روحیه خاص مربیان کروات و به ویژه برانکو ایوانکوویچ به این شکل باشد که با انتخاب 11 مرد اصلی و 3 بازیکن تعویضی نسبت به دیگر نفرات بی توجه باشند، اما نگاهی به اسامی حال حاضر این تیم که آنها را هم در زمین و هم روی نیمکت بعد از پایان محرومیت به تیمی قدرتمند تبدیل کرده، مثال نقضی را شکل خواهد داد. مطمئنا این اسامی هیچ کدام طاق نیمکت نشینی را نخواهند داشت و روحیه برانکو نیز به این شکل نخواهد بود که با اعتراض یا حاشیه سازی به بازیکنی حق حضور در ترکیب را دهد و تنها به واسطه تمرین، تمرین و تمرین آخر هفته بازیکنان با حضور در ترکیب شیرین خواهد شد. اتفاقی که یک جنگ بزرگ را از ابتدای دو هفته آتی که هارمونی تیم برای ادامه فصل شکل خواهد گرفت را به وجود خواهد آورد.

چه کسی اول کم خواهد آورد؟

در پرسپولیسِ برانکو بازیکنانی بودند که بدون ادعا به تمرین پرداختند و به ترکیب اصلی رسیدند و مثال برعکس آن هم وجود دارد. محمد انصاری، صادق محرمی، علی علیپور و محسن مسلمان بازیکنانی بودند که با تمرینات و نمایش موفق در نهایت به ترکیب اصلی دست یافتند و حضور در تیم ملی و لژیونر شدن را هم تجربه کردند یا همانند ساسان انصاری، رضا خالقی فر و... بعد از اینکه در رقابت برای حضور در ترکیب اصلی شانه خالی کردند، مسیر خروجی را خیلی زود پیمودند.

در شرایط فعلی و با توجه به ترافیک شکل گرفته و قدرت کیفی و فنی نسبتا برابر بازیکنان کنونی در برخی پست‌ها باید دید آیا بازیکنی از رقابت خسته خواهد شد به دنبال جدایی زودهنگام خواهد رفت یا در تلاش برای موفقیت و حضور در ذهن برانکو و دستیابی به موفقیت‌های بیشتر خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز