خبرگزاری کار ایران

اسناد داخلی اسرائیل فاش کرد؛

سطح بالای ناامیدی در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۲۰۱۴ غزه

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۵۷۳

روزنامه عبری زبان «بدیعوت آحارنوت» از دستیابی به اسناد داخلی ویژه ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که در آنها میزان ناامیدی نظامیان و اختلافات در میان فرماندهان عالی‌رتبه در طول جنگ ۲۰۱۴ در غزه کاملا مشخص است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ روزنامه یدیعوت آحارنوت فاش کرد به اسناد و مدارک محرمانه‌ای از ارتش رژیم صهیونیستی دست یافته که از میزان نامیدی بین نظامیان و اختلافات فرماندهان نظامی عالی‌رتبه این رژیم  خبر می‌دهد. 

بر اساس این اسناد محرمانه،‌ «یائیر گولان» معاون سابق رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفته است: «فرماندهان ارتش به دلیل میزان خسارت‌های احتمالی از انجام عملیات زمینی در نوار غزه بیم داشتند و همزمان امکان پرتاب موشک از غزه بدون انجام عملیات زمینی نیز وجود نداشت». 

گولای گفت: «نیروی هوائی اسرائیل، هزار و ۲۰۰ موشک را فقط برای کاهش سطح ناامیدی در میان سربازان ارتش به اهداف پوچ شلیک کرد». 

بر اساس این اسناد، یکی از ژنرال‌های ارتش اسرائیل تأکید کرده بود: «عملیات زمینی را فرموش کنید که بسیار خطرناک است». 

سخنان این ژنرال اسرائیلی از میزان اختلافات بین فرماندهان ارتش بر سر توان یگان‌های جنگی برای ورود به درگیری زمینی در نوار غزه خبر می‌دهد. 

گزارشگر روزنامه یدیعوت آحارنوت که به این اسناد دست یافته است، ‌گفت که این گزارش حدود یک ماه پیش به فرماندهان ارتش اسرائیل از جمله «گایدی آیزنکوت»، رئیس سابق ستاد و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارائه شده است.

در جنگ ۵۰ روزه اسرائیل در نوار غزه در سال ۲۰۱۴ میلادی حدود دو هزار و ۳۲۲ فلسطینی شهید شدند که ۵۷۸ نفر از این تعداد کودک و ۴۸۹ نفر زن بوده‌اند. ۱۱ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند که سه هزار و ۳۰۳ نفر از آنها دچار فلج دائمی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز