خبرگزاری کار ایران

«تولسی گابارد» نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۳۳۶

نماینده دموکرات آمریکا روز گذشته- شنبه- رسما اعلام کرد که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در این کشور می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «تولسی گابارد» نماینده دموکرات و عضو مجلس نمایندگان آمریکا رسما اعلام کرد که نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا می‌شود. 

گابارد ۳۷ ساله در جنگ عراق مشارکت داشت و رابطه او با حزب دموکرات تقلب و ریاکاری توصیف شده است. وی از این طریق به فهرست دموکرات‌های لیبرالی پیوست که برای نامزدی پست ریاست‌جمهوری تلاش می‌کنند.

گابارد مبارزه انتخاباتی خود را رسما از ایالت «هاوایی» که در سال ۲۰۱۳ نماینده این ایالت در کنگره بوده، آغاز کرده است. 

گابارد از ایالت «ساموآ» و نخستین زن هندو است که  نماینده کنگره می‌شود.

وی گفت که وارد رقابت با سیاستمداران قدرتمند و شرکت‌های بزرگ شده و قول داد که عزت و افتخار و احترام را به جایگاه ریاست‌جمهوری بازمی‌گرداند.

گابارد در ادامه افزود: «به من ملحق شوید تا این روحیه خدمت را فراتر از صدارت قرار داده و در مقابل قدرت‌های حرص و فساد ایستادگی کنیم». 

گابارد با دیگر نامزدهای این حزب از جمله «کالاما هریس» و «الیزابت وارن» که سیاست‌های مشابهی را اتخاذ کرده‌اند، رقابت سختی را در پیش دارد. 

گابارد با مداخله آمریکا در سوریه و سرنگونی «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور مخالفت و در سال ۲۰۱۷ مخفیانه با وی دیدار کرده که این موضوع انتقاد بسیاری از اعضای حزبش را به دنبال داشت. 

نظر سنجی‌ها تاکنون حاکی از حمایت گسترده از گابارد نبوده و شاخص‌هایی مبنی بر وجود مشکلاتی در مبارزه انتخاباتی او از جمله اختلاف با مدیر تبلیغات و استعفای او وجود دارد.

وی در ماه نوامبر از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا  به دلیل عدم اتخاذ رویکرد صریح و قاطع در برابر عربستان سعودی پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد این کشور انتقاد کرد.

گابارد همچنین از حمایت دولت آمریکا از عربستان در جنگ یمن انتقاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز