خبرگزاری کار ایران

گوترش: تا حصول اطمینان از حمایت از فلسطینی‌ها در الخلیل تلاش می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۹۳۰

دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد که برای تضمین حمایت و سلامت و رفاه شهروندان فلسطینی به همراه کشورهای عضو و گروه‌های مرتبط به تلاش در این راستا ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به همراه کشورهای عضو سازمان و گروه‌های مرتبط فلسطینی تا اطمینان کامل از سلامت و امنیت و رفاه شهروندان این کشور فعالیت خواهند کرد.

بیانیه مذکور را «استفان دوجاریک» سخنگوی رسمی گوترش اواخر روز گذشته -جمعه- به وقت نیویورک منتشر کرد. 

گوترش در این بیانیه بر پایبندی به راهکار تشکیل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی و نیز عمل در چارچوب توافق اسلو و اجرای توافق‌های سازمان ملل تأکید کرد. 

دبیر کل سازمان ملل با اشاره به بیانیه مشترک وزرای خارجه ایتالیا، ‌نروژ، سوئد، سوئیس و ترکیه به دنبال تصمیم روز دوشنبه اسرائیل مبنی بر عدم تمدید دوره گروه بین‌المللی موسوم به «حضور بین‌المللی موقت در الخلیل» که بر اساس توافق اسلو صورت گرفته بود،‌ ابراز امیدواری کرد که طرف‌های حاضر، به توافقی برای حفظ این گروه و نقش طولانی‌مدت و باارزش آن در جلوگیری از بروز جنگ و حمایت از شهروندان الخلیل دست یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز