خبرگزاری کار ایران

رضا میرکریمی مطرح کرد:

یک جمع محدود با فیلم‌های به شدت سخیف سینما را اشغال کردند

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۷۸۴

نشست خبری فیلم «قصر شیرین» با حضور عوامل آن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «قصر شیرین» با حضور  رضا میرکریمی (تهیه‌کننده، کارگردان و تدوینگر)، محسن قرائی و محمد داوودی (نویسندگان)، حامد بهداد، ژیلا شاهی (بازیگر) و برخی دیگر از عوامل فیلم با اجرای منصور ضابطیان در سومین سانس از سومین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

رضا میرکریمی (کارگردان) در ابتدای این نشست گفت: ایده اصلی فیلم پدری بود که بعد از مدت‌ها بچه‌های خود را بعد از فوت مادرشان می‌بیند. در سال‌های گذشته چندبار تلاش کردم که این ایده را با دوستان بنویسم اما در نهایت این کار توسط آقای قرائی و  داوودی نوشته شد.

وی همچنین درباره پایان فیلم‌هایش که برخی به آن انتقاد دارند، گفت: خودم حس می‌کنم که قصه‌های فیلمم پایان دارند و در این فیلم هم حس می‌کنم درست‌ترین جای ممکن که آغاز فیلمنامه برای شخصیت است فیلم تمام می‌شود.

میرکریمی همچنین درباره انتخاب حامد بهداد برای بازی در این فیلم گفت: انتخاب حامد بهداد انتخاب اول من نبود و من برای این نقش با بازیگر دیگری قرار داشتم. البته دوست داشتم روزی با بهداد کار کنم ولی حس می‌کردم که این فیلم برای حامد نیست. ولی اکنون خدا را برای انتخاب او شکر می‌کنم. به نوعی حامد بهداد را خدا به ما داد.

این کارگردان در بخش دیگری از این نشست درباره حواشی ایجاد شده برای فیلم ما همه با هم هستیم، گفت: در این‌باره یکسال سکوت کردم و چیزی نگفتم. قصه این است که یک جمع محدود ۱۰ ، ۱۵ سال است که با فیلم‌های به شدت سخیف سینما را اشغال کردند. هرگاه هم حس می‌کنند که کسی قرار است وارد شود فضا را به سمت فضاسازی‌های درستی نمی‌برند که او موفق نشود.

وی افزود: این فیلم یک کمدی شریف بوده و از پول‌های کثیف در آن خبری نیست و دستمزدها کاملا در حد ارف بوده است.

میرکریمی همچنین درباره اینکه چرا فیلم را در کهکیلویه بویر احمر ساخته گفت: قرار بود فیلم را در شمال بسازم ولی سفری داشتم و آن سفر کاملا مسیرم را تغییر داد و حس می‌کنم بهترین جا برای فیلم بود و از انتخاب کهکیلویه بویر احمر برای لوکیشن به شدت خوشحالم.

وی همچنین درباره فمنیسمی و طرفدار خانم‌ها بودن آثارش این طور توضیح داد: چون زنم را خیلی دوس دارم، این موضوع روی فیلمسازی و کارم نیز تاثیر گذاشته است. ولی مردهای فیلمم را خیلی دوس دارم. البته واقعا اینطور نیست که بخواهیم مردها را به لجن بکشیم و بد نشان دهیم. مثلا در فیلم امروز ما یک مرد راسخ می‌بینیم که در فیلم چهره خوبی از آن نمایش داده می‌شود.

حامد بهداد نیز در این نشست درباره طریقه به نقش رسیدن در فیلم‌ها توضیح داد: فضیلتی نیست که کسی از خودش فاصله گیرد برای ترسیم نقش یا اینکه نقش را به خودش نزدیک کند. در کل وظیفه بازیگر به بهترین نحو ممکن اجرا کردن نقش است. در نهایت باید بگویم که برای این فیلم درد و رنج خودم را به درد و رنج نقش نزدیک کردم.

محسن قرائی نیز در ادامه نشست درباره ژانر این فیلم بیان داشت: فیلمی که در جاده هست هم می‌تواند اجتماعی باشد. این فیلم نیز از این قاعده مستثنا نبوده و اجتماعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز