خبرگزاری کار ایران

حسین انتظامی:

استقبال خوب از اکران ویژه روشندلان در سینما بهمن، وظیفه ما را سنگین‌تر کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۷۸۳

حسین انتظامی با تمجید از اقدام مثبت اکران ویژه جشنواره فجر برای نابینایان، تاکید کرد: خوشبختانه استقبال امروز از این نوع اکران خیلی خوب بود و این وظیفه ما را سنگین تر کرد.

به گزارش ایلنا، برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر سانس ویژه ای برای نابینایان در نظر گرفته شد و فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان روز جمعه 12 بهمن ماه در سانس ساعت 13 سینما بهمن برای نابینایان اکران شد.

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی که در سینما بهمن حضور یافته بود پس از اکران فیلم، در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و درباره ضرورت ادامه یافتن این نوع اکران در دوره‌های بعدی جشنواره گفت: خوشبختانه استقبال امروز از اکران ویژه برای نابینایان عزیز خیلی خوب بود و بازخوردی که همکاران ما گرفتند، بازخوردی بود که وظیفه ما را سنگین تر کرد.

او گفت: تاریخچه این ماجرا به سال گذشته باز می‌گردد که همکاران ما در روزنامه ایران سپید این پیشنهاد را دادند و ما در سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر این ایده را اجرایی کردیم. امروز خوشبختانه عملا اولین نمایش سینمایی برای این عزیزان اتفاق افتاد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: فیلمی هم که انتخاب شده بود هم جنبه تاریخی و هویتی داشت هم به لحاظ تکنیکی پردیالوگ بود. برداشت من این است که با توجه به استقبالی که عزیزان ما کردند، همانطور که اشاره کردم، وظیفه ما سنگین تر می شود و باید این روال را ادامه دهیم.

او گفت: برنامه مشابه دیگری نیز همزمان برای عزیزان ناشنوا اجرا می شود که از این طریق ما وظیفه خود را در ایجاد و توسعه مصرف فرهنگی برای این عزیزان انجام دهیم.

انتظامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره فراهم کردن آمادگی فضای سینماهای سراسر کشور برای نابینایان، توضیح داد: یک ضعف کلی در مبلمان شهری داریم که طراحی مناسب و لازم برای عزیزانی که چه به لحاظ بینایی، چه شنوایی مشکل دارند نشده است. وظیفه دستگاه‌ها این است که به سمت اصلاح این امور بروند. نمونه امروز از این جنس است، خوشبختانه در سینما استقلال این مقدمات فراهم شده است و ما باید در سایر زیرساخت ها نیز به نحوی این امکانات را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز